Banky se snaží porozumět klientům, i za cenu rušení poboček

Banky se snaží porozumět klientům, i za cenu rušení poboček

Bod zlomu přišel před pěti lety. Právě v roce 2013 začaly kamenné pobočky bank v Česku ubývat a začal trend, který trvá dodnes. Pobočky bank vytlačuje online bankovnictví, éra digitalizace. Bankovní domy se musejí přizpůsobit, nebo zaniknou. Psát parte by ale bylo předčasné. Stovky kamenných poboček jen potřebují znovu najít důvod vlastní existence.

Trend je zřejmý. Zatímco před deseti lety využíval online bankovnictví jen každý osmý Čech, loni to bylo již 57 procent lidí. A s tím, jak si zákazníci dokážou zařídit většinu běžných bankovních záležitostí z domova, chodí na pobočky stále méně. Počet kamenných poboček se proto od roku 2013 snižuje; tehdy jich v Česku bylo celkem 2227, loni už o téměř tři stovky méně.

Více informací o aktuálním trendu vývoje online bankovnictví a kamenných poboček naleznete ZDE.

Doporučujeme

Články odjinud