Barvy a nakupování. Jak nás dokážou ovlivnit?

25. 3. 2013
Barvy a nakupování. Jak nás dokážou ovlivnit?
Lidé si podvědomě spojují všechny barvy s určitými pocity a jednotlivé odstíny mohou mít vliv i na to, kolik utratíme v nákupním centru. Kupříkladu modrá barva vyvolává v lidech důvěryhodnost, závislost a loajalitu. Také proto je tato barva nejčastěji používána v logu či reklamě finančních institucí.

Žlutá zase vyvolává v lidech pocit nabití energií a zvyšuje chuť k jídlu, kvůli tomu je to oblíbená barva stravovacích zařízení a rychlých občerstvení.

Černá barva je znakem sofistikovanosti a vysoké úrovně, proto i laciné kosmetice může černé pozadí dodat punc výjimečnosti a noblesy. Temné až černé odstíny všech barev používají rovněž luxusní módní butiky.

Modré obchody podle výzkumů z New Yorku vyvolávají v lidech pocit věrnosti a klienti se do takového podniku vracejí o patnáct procent častěji než do těch vyvedených v jiných barvách.

Burgundská červená je symbolem bohatství a rafinovanosti. Hnědá vyvolává v lidech pocit luxusu. Zelená je lákavá pro ekologicky nastavené klienty a ty, kteří mají rádi přírodu. Oranžová vyvolává pocity poctivosti a dostupnosti, také proto je často barvou obchodů s výprodejem a akčními cenami. Růžová zvyšuje touhu utrácet, protože na klienty obou pohlaví působí jako relaxant.

Červená nemusí být v obchodnictví barvou nejšťastnější. Je sice dráždivá sexuálně a člověka nabudí, je také barvou varovnou, takže mnohé zákazníky před utrácením odradí. Fialová je barvou královskou a hodí se především k prodeji kosmetiky a přípravků proti stárnutí. Za fialové balení lidé také ochotněji utratí vyšší částku.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Jako málokdo víte, že hvězdy člověku pouze trochu pomáhají, nebo někdy prostě jen maličko zbrzdí nepříjemnosti, avšak nedokážou pozměnit základní životní nasměrování člověka. Zejména ne…

Nejčtenější články