Běžecký trénik pro každého (1.) - úvod

12. 10. 2004
Běžecký trénik pro každého (1.) - úvod
Vytrvalost můžeme s věkem dokonce rozvíjet, na rozdíl od svalové síly ta vytrvalostní při pravidelném tréniku s věkem tolik neubývá i když je obecně naše disponovanost k pohybu je samozřejmě stavem svalů limitována.

Ale nechtějte uběhnout ihned maraton. Každý z nás más svou individuální úrověň, jejíž hranici se nám systematicky po čase určitě podaří zvýšit a udržet. Realizace našeho rozhodnutí začít a vytrvat v podobě – desetikilometrový běh po prolenošené zimě za každou cenu se může rovnat sebevraždě.

Pokud jste se pro běh rozhodli, stanovte si plán. Než se běhání stane po vaše tělo zvykem, budete se zřejmě často snažit svoje ušlechtilé rozhodnutí porušit, nebo zcela opustit. Aby k tomu nedošlo, potřebujete právě zmíněný „přiměřený“ plán, vhodnou obuv a velikou dávku vůle.

Jste-li opravdu na začátku, nezdráhejte se mezi během chodit, této technice se říká indiánský běh a vaše tělo na náročnější běh bez zpomalování postupně připraví.

V příštím díle si uvedeme příkladové tréniky pro začátečníky i pokročilé a zmíníme se o zdravotních předpokladech pro běhání, kompenzačních aktivitách a slovníčku nejčastěji používaných termínů.

zdroj: www.cviceni.org

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Pokud máte nějakého sourozence, tak ho dobře poslouchejte. Pravděpodobně vám vnukne dobrý nápad spojený s budováním či vylepšováním vašeho domácího prostředí. Jakmile vás pak osvítí ta…

Nejčtenější články

Články odjinud