1. apríl 2008 – Společnost Tesco Stores ČR a. s. představuje od zítřka zcela nový koncept, který pomůže mnoha zákazníkům s řešením palčivého problému – zbavit se nějakého toho kila navíc. Nový koncept přichází v době, kdy celý svět upozorňuje na tloustnoucí populaci a nezdravý životní styl plný sedavých zaměstnání, neustálého pojídání laskomin a absence jakéhokoliv pohybu.
„Cílem naší společnosti je neustále naslouchat našim zákazníkům a plnit jejich přání a potřeby,“ říká Eva Williams, ředitelka oddělení pro vnější a vnitřní vztahy. Rozsáhlý průzkum mezi zákazníky obchodů Tesco ukázal, že mnoho nakupujících trápí kila navíc. „Snažím se zhubnout už tři roky, ale pak se vždycky nechám zlákat nabídkou v oddělení čokolád a moje předsevzetí je v tahu,“ přiznává Radek Duben.
Hubnoucí program na míru
„Náš nový koncept je zcela dobrovolný a zúčastnit se ho může každý, kdo trpí nadváhou, chce shodit nějaké to kilo do plavek nebo jen trošku zpevnit postavu,“ uvádí Eva Williams. Při vstupu do obchodu bude zákazníkům změřeno procento podkožního tuku a na základě zjištěných výsledků bude zákazníkům povolen či odepřen vstup do oddělení sladkostí.
„Dietologové doporučují, aby si lidé při hubnutí nic neodpírali – ani oblíbenou čokoládu. Těm, kteří budou mít vyšší procentu tuku v těle, bude proto vstup do oddělení sladkostí povolen - avšak až potom, co si zaskáčí přes švihadlo, udělají dvacet dřepů nebo si zajezdí na rotopedu,“ říká Eva Williams. Avšak těm, kteří už budou na hranici obezity, bude místo mlsání doporučena návštěva oddělení ovoce a zeleniny či oddělení s výrobky Tesco Healthy Living, které přímo podporují zdravější životní styl.
Cvičení přímo v prodejně
Zákazníci se od dnešního dne mohou setkat se zcela novým značením v prodejně. Nebude se však jednat o značení ledajaké – zákazníci se dozvědí, kolik při různých činnostech spálí kalorií. Průchod celou nákupní uličkou – 46 kcal, nošení bedny s pivem – 57 kcal, dřepy před vstupem do oddělení sladkostí – 63 kcal.
„V nabídce budou rovněž hubnoucí vozíky, které budou při jízdě klást odpor. Zákazníci tak při nákupu spálí více kalorií, protože výběr zboží pro ně zároveň bude zdravým posilováním,“ prozrazuje Eva Williams.Hubnoucí vozíky budou označeny stupnicí od 1 do 5. Vozíky s číslem 5 budou určeny pro zákazníky s velkou nadváhou a svým majitelům nedovolí do nich umístit nic, co by porušilo dietologický režim. „Když bude chtít do takového vozíku zákazník vložit máslové sušenky nebo tučnou majolku, vozík začne varovně pískat. Bude to obrovská pomůcka pro zákazníky se slabou vůlí,“ říká Eva Williams.
„Věříme, že nový hubnoucí koncept pomůže mnoha našim zákazníkům vyřešit problém, který je již dlouho trápí. S novým programem Tesco bude moci mnoho našich zákazníků přivítat jaro s postavou, kterou jim bude leckdo závidět. Do programu se zapojím samozřejmě i já,“ říká s úsměvem na rtech Eva Williams.
Nový program vychází z Plánu zodpovědného sousedství
Nový hubnoucí program plně koresponduje s Plánem zodpovědného sousedství, který Tesco v loňském roce představilo. Jedním z pilířů, na kterých tento plán stojí, je právě podpora zdravého životního stylu. Již v loňském roce Tesco v rámci tohoto plánu uvedlo na trh nové výrobky – potraviny se sníženým obsahem tuků, cukrů a soli s názvem Tesco Healthy Living a sportovní náčiní značky Tesco One Body. „Hubnoucím program je dalším střípkem, který do našich aktivit podporující zdravý životní styl plně zapadne,“ dodává Eva Williams.
Podpora zdravého životního stylu ve společnosti Tesco
Podpora zdravého životního stylu je jedním z pilířů Plánu zodpovědného sousedství. Už vloni Tesco představilo dvě nové řady podporující zdravější životní styl Nyní chce Tesco pomáhat lidem žít zdravě přímo během nakupování
Lidé s vysokým BMI budou muset před vstupem do oddělení sladkostí cvičit
Lidé se dozvědí, kolik kalorií spálí při různých činnostech při nákupu v obchodě
zdroj: Tesco Stores ČR a. s.