Prodejny s obuví rostou jako houby po dešti. V nákupních centrech i v ulicích se to obchody nabízejícími nejrůznější druhy bot jen hemží. V čem ale Češi nejraději a nejčastěji chodí? Jaké boty obouvají, pokud je netlačí konvence zaměstnání? Společnost Botas, jediný výrobce sportovní obuvi v České republice, se rozhodl zjistit, jaké boty má český národ nejraději, pokud má právo volby, co na své nohy obuje.
Výzkumu se zúčastnily tři skupiny respondentů, a to mladí aktivní lidé ve věkovém rozmezí 17- 23 let, se středoškolským vzděláním či ještě studující; dále rekreační sportovci ve věku 26 – 40 let, muži i ženy, s průměrným příjmem 15-30 tisíc korun na rodinu a konečně sportovci, ve věkovém limitu 25 – 40 let, muži i ženy, s průměrným příjmem 15-30 tisíc korun na rodinu, aktivně a pravidelně sportující.
Z vyhodnocení podrobného výzkumu vyšly najevo zajímavé, ovšem možná i trochu očekávané výsledky.
Sportovní boty jsou zřejmě nejčastěji nošenou obuví u většiny populace. Velmi jasně se liší sportovní boty na běžné nošení (do školy, na vycházku, za zábavou, eventuelně do práce) od bot pro „seriózní“ a aktivní sportování. Boty na běžné nošení musí být především pohodlné, u mladých samozřejmě designově zajímavé, zatímco boty na sport by měly být zejména funkční a kvalitní.
Češi boty nejvíce nakupují ve specializovaných sportovních obchodech a řetězcích, výběru věnují poměrně značnou pozornost a koupi se nesnaží uspěchat. Zejména u bot na aktivní sport sledují bedlivě kritéria, která modely musí splňovat.
Sportovní boty na městské nošení či na nošení za zábavou musí být v první řadě „in“ a „cool“, to jsou nekompromisní požadavky mladých lidí.
Zhodnocením otázky týkající se ceny kupovaných bot vyšla najevo přijatelná cenová hladina okolo 1500 – 2000,- Kč. Tuto sumu sledovaná skupina nejčastěji za sportovní boty utratila.
Samozřejmě jednou z otázek bylo i vnímání značky Botas. Ten je v českém povědomí veden jako značka s dlouhou tradicí – „botasky“ jsou pro řadu lidí dodnes synonymem pro kvalitní sportovní boty. Značka má blízko i k zimním sportům, brusle či lyžařské boty jsou lidem známé.
Názory na novou kolekci Botasu naznačují, že je určitě možné překvapit. Nejúspěšnějším modelem se stanou pravděpodobně Rafty a Stony, a to zejména pro jejich navržení v souvislosti s filmem Rafťáci, jehož je Botas partnerem a který právě vstoupil do českých kin.
Co tedy říci závěrem? Pravděpodobně fakt, který jasně z výzkumu vyplynul, že Češi jsou národem se sportovním duchem a sportovní boty mají cestu do českých botníků otevřenou.
zdroj: PLEON Impact