Nicole Kidman, Salma Hayek, Halle Berry, Andie MacDowell a teď už také Drew Barrymoore loupí ve velkém! Tyto slavné herečky a mnohé další ukradly pro sebe milióny, publicitu a slávu.
Divy stříbrného plátna se totiž vrhly do pózování, focení a předvádění. Modelky se chytají za hlavu. Proč? Přicházejí totiž o tu nejlukrativnější práci a na jejich místo nastupují nové a nové tváře známé z kin a televizní obrazovky. Nemine sezóna, aby některá z velkých a prestižních značek nepřestavila svou tvář – herečku.
Mezi nejnovější celebrity, které rozšiřují stále početnější skupinu hereček-modelek, se pro jarní sezónu zařadily enfant-terrible Hollywoodu Drew Barrymoore, která propaguje jarní kolekci líčení Lancome, Uma Thurman se zase pyšně předvádí s luxusními kabelkami Louis Vuitton. Šílenství následovalo po podepsání exklusivní smlouvy mezi Nicole Kidman a Chanelem, její kroky následovala Oscarová kolegyně Charlize Theron, ta se však usídlila o dům dál – u Diora.
Představujeme Vám 10 slavných krásek, stálic i supernov v módní a kosmetické branži. require="" ($droot."inc/foto.php");=""?>
Andie MacDowell nejdříve proslavila její kštice a poté komediální talent. Cesta k vrcholu vedla přes modeling, kde si vedla sice dobře, ale před kamerou si však počínala od počátků více než skvěle. Do podvědomí diváků po celém světě se dostala díky filmu Sex, lži a video, který v roce 1989 získal mj. Zlatou palmu v Cannes. V témže roce začala poprvé její dlouholetá spolupráce s francouzským gigantem L'Oreal. Od reklam na rtěnky a lak na vlasy získala stálý post tváře pro barvy na vlasy a kosmetiku pro ženy nad 40 let. Andie díky své oduševnělé tváři patří mezi nejdéle působící tváře v kosmetickém průmyslu. Mezi nejnovější aktivity počítá velkou kampaň proti rakovině vaječníků, kterou podporuje L'Oreal. Dle svým slov nedá dopustit na pleťový krém Revitalift a barvu na vlasy Excellence v odstínu E26 Mahogony Auburn.
Australská rodačka Cate Blanchett po právu patří mezi absolutní světovou hereckou špičku. Její ztvárnění královny Alžběty I., novinářky Veroniky Guerin či královny vil Galadriel v trilogii Pán prstenů hovoří za vše. Na kontě má 27 celovečerních snímků, bezpočet televizních vystoupení a úctyhodné množství cen a také lukrativní smlouvu s americkou módní návrhářkou Donnou Karan, jejíž kolekce propaguje Cate již druhým rokem. Přestože nepatří mezi typické hollywoodské krasavice, svým jedinečným projevem a neotřelým vzhledem „vyfoukla“ jednu z nejlepších a nejtoužebnějších módních kampaní na světě. Až už v roli tajemné krásky v podzemí New Yorku nebo jako vášnivka v rozpálení poušti, Cate stále dokazuje, že dokáže ztvárnit každou roli a to bravurním způsobem.
Zlobivé dítě Hollywoodu. Takové označení dlouho provázelo Drew Barrymoore. Není ani divu, když jako 7letá dívenka líbala E.T. Mimozemšťana, všichni si ji zamilovali. Pro Drew však nastala doba večírků, alkoholu a drog. Ze svého divokého mládí se však dostala a nyní, se třicítkou na krku, působí jako úspěšná herečka a uznávaná producentka. Její zásluhou se z Charlího andílků stal celosvětový trhák. Po tomto úspěchu v roli hlavní hvězdy a producenta zároveň se rozhodla pokračovat a své poslední snímky takto dělá všechny. Velké překvapení si Drew přichystala na jaro 2005, kde se objevuje v roli tváře luxusní kosmetiky Lancome a propaguje jarní kolekci líčidel French Riviera. Jak vidno z prvních snímků, své role se ujala dobře a moc jí to v něžných odstínech tyrkysové a růžové sluší. Co dál Drew?
Elizabeth Hurley se více než herečka proslavila v roli modelky. Za hvězdnou kariéru vděčí, kromě svého krásného obličeje a dokonalé postavy, taky Gianni Versacemu, jehož šaty, spojené pouze několika špendlíky, si oblékla na premiéru filmu svého tehdejšího přítele Hugha Granta. Poprask, který kolem své osoby způsobila, ji výrazně dopomohl k několikaletému kontraktu s Estée Lauder. Ještě větší mediální vřava se strhla, když ji nahradila modelka Carolyn Murphy. Liz si však vzala jen malou přestávku, aby se mohla vrátit a dál se vesele usmívat z billboardů. Možná si nevzpomenete na názvy některého z 27 jejích filmů (např. Smlouva s ďáblem, Austin Powers, Sloužit Sáře), ale určitě nezapomenete její úsměv z kampaní na parfém Intution či rtěnku Electric.
Halle Berry se v branži pohybuje s úspěchem mnoho let. Od roku 1996 se pravidelně objevuje coby tvář kosmetiky Revlon. Nejprve po boku Cindy Crawford, po jejím odchodu již sama. Již tak exklusivní smlouvu posunula výše po získání sošky Oscara za svůj výkon ve filmu Ples příšer. Velkou slávu ji také přinesla postava v jubilejní 20. bondovce Dnes neumírej. Nyní můžete Halle obdivovat coby Kočičí ženu ve stejnojmenném snímku, jak se prohání městem v sexy koženém oblečku. „Revlon jsem objevila v pubertě, koupila si ho v drogérii a mohla si ho dovolit,“ říká o svých začátcích s kosmetikou čokoládová kráska, která se mj. zúčastnila soutěží Miss USA a Miss World. Halle je jasným důkazem toho, že se i z modelky může stát uznávaná herecká osobnost.
Spojení nejprodávanějšího Diorova parfému a krásné herečky oceněné Oscarem - taková je nejnovější kampaň J'Adore s Charlize Theron. Nová, smyslná image parfému se zdá jako skvělý krok k jeho nesmrtelnosti. Blonďatá Jihoafričanka se stala hvězdou v neodvážnější kampani roku. Není divu, celý koncept vymyslel návrhář John Galliano a za kamerou stál Nick Knight, respektovaný fotograf. A proč právě Charlize? Galliano na ni pohlíží jako na dokonalou divu, ona jeho uznává jako génia módy. Když si ti dva řekli „ano“, on vzdal hold ženské kráse a oděl svou hrdinku do zlatého saténu a společně dali vzniknout pocitu absolutní ženskosti. Charlin povzdech „J'Adore Dior – Zbožňuji Dior“ se již dnes zapsal zlatým písmem do historie módy.
„Cítím se poctěná,“ prohlásila Liv Tyler na své první přehlídce francouzského domu Givenchy. Není se čemu divit, Liv kráčí ve stopách legendární Audrey Hepburn, která byla tváří této značky. V květnu 2003 představila svou první kampaň – na parfém Very Irresistable. Rozpustile rozkošnickou reklamu následovaly kampaně na oblečení a kosmetiku téže značky. Liv svou roli pojala skutečně globálně. Dcera slavného otce na sebe poprvé výrazně upozornila ve dvou videoklipech skupiny Aerosmith, kterou vede její otec. Následovala krátká kariéra modelky, Liv se však našla až před filmovou kamerou. Průlomový byl akční trhák Armageddon. Superhvězdu z ni však udělala trilogie Pán prstenů, naučila se elfsky a skvěla zahrála roli Arwen.
Získat honorář 12 miliónů dolarů za dvouhodinový film je v Hollywoodu obvyklé, ale za 2 minuty?! Nicole Kidman se tento husarský kousek povedl, za reklamu na Chanel 5 dostala tuto astronomickou částku. Filmová a módní ikona si zahrála hlavní roli v krátkém spotu oděná do luxusních toalet od Karla Lagerfelda a ve špercích za více než 42 miliónů, aby propagovala lahvičku nejprodávanější vůně všech dob. Nicole je považována za nejlépe oblékanou ženu současnosti a proto není divu, že si ji legendární módní dům vybral jako tvář slavného parfému. Za tři dny natáčení pod vedením Baze Luhrmanna, režiséra muzikálu Moulin Rouge, vznikla skutečně působivá reklama na parfém, na kterou nedočkavě čekal celý svět. A skutečně se čekání vyplatilo.
Mexičanku Salmu Hayek netřeba dlouze představovat. Od podzimu 2004 ji pravidelně vídáme na stránkách časopisů a billboardech společnosti Avon. Slavná herečka, režisérka a producentka v jedné osobě oznámila svou novou roli, tvář kosmetiky, začátkem roku 2004. „Společnost Avon uznávám jako přední světovou kosmetickou značku a vážím si toho, co učinila pro zajištění ekonomického a osobního blaha žen po celém světě,“ řekla Salma. Její první kampaní se stal první parfém z tzv. milostné trilogie Today, ten následovala stejně masivní reklama na rtěnku My lip miracle. Nyní se Salma objeví ve třetí vlně propagující vůni Tomorrow. Hvězda životopisného dramatu Frida se také zapojí do celosvětové kampaně proti domácímu násilí.
Módní ikona a hvězda televizního seriálu Sex ve městě uzavírá naši desítku hereček-modelek. Sarah se bezpochyby může pochlubit nejrozsáhlejší kampaní v nejkratší době. Po Madonně a Claudii Schiffer nastoupila do GAP jako tvář. Poprvé v nové roli se SJP představila na podzim 2004 ve výroční 35. kampani na oblečení za příznivé ceny. Nafotila kampaň na celý podzim a zimu, což se nepovedlo žádné celebritě pózující pro tuto značku. „Sarah vypadá skvěle v džínách stejně tak jako v couture šatech. Nezáleží na tom, co má zrovna na sobě, vždy dodá oděvu vlastní styl a šmrnc,“ prohlásil o ní ředitel GAPu. A měl pravdu, Sarah je považována na módní ikonu a vzor mnoha žen po celém světě. Ať už si na sebe ve slavném seriálu vzala cokoliv, druhý den z toho byl nový módní trend. SJP je zkrátka v kurzu.
autor: Simona
Foto: archiv firem