Skutečnost, že lidé se občas rádi chovají jako jejich filmoví hrdinové, není žádnou novinkou. Nové studie dokonce potvrdily, že kreslené postavičky dokáží změnit dětské vnímání chuti.
Vědci z univerzity v americké Pensylvánii pro svůj výzkum použili čtyři krabice s cereáliemi. Dvě označené jako "zdravé" a dvě jako "sladké".
Jednu krabici "zdravých" a jednu "sladkých" vyzdobili výzkumníci obrázky tučňáků z oblíbeného animovaného filmu Happy Feet a požádali děti, aby ochutnaly obsah všech čtyř krabic.
"Pokud na obalu nebyl žádný obrázek, děti tvrdily, že jim víc chutnají cereálie ze ´zdravé´ krabice, i když ve všech čtyřech bylo totéž," tvrdí autorka studie Sarah Vaal dodává:
"Pokud byl ale na obalu obrázek, dala mu děcka přednost bez ohledu na to, jaký byl obsah."
Podle odborníků je používání populárních postav dvojsečné.
"Filmoví hrdinové mohou ovlivnit děti, aby si vybíraly zdravější potraviny. Oblíbené postavičky jsou ale bohužel ve velké míře zneužívány právě k opačnému účelu a propagují produkty, které nemají se zdravou výživou nic společného," tvrdí Vaal.
ČTĚTE TAKÉ:
Míša Nosková okouzluje v operetě, manžel lítá kolem miminka!
STAŇTE SE FANOUŠKEM DAMA.CZ NA FACEBOOKU