ČOI dala rekordní pokutu za předváděcí akce. Skončí okrádání důvěřivých?

29. 5. 2013
ČOI dala rekordní pokutu za předváděcí akce. Skončí okrádání důvěřivých?
Česká obchodní inspekce uložila dosud nejvyšší pokutu za předváděcí akce společnosti 1. Česká reklamní ve výši 2 mil Kč. Pokuta byla společnosti uložena za užívání agresivních obchodních praktik a za nesplnění informačních povinností. „Vzhledem k tomu, že u společnosti 1. Česká reklamní se jedná o opakované porušení zákona o ochraně spotřebitele a nová zjištění jsou velmi závažná, považuji výši udělené pokuty za adekvátní,“ řekl ústřední ředitel České obchodní inspekce Vladimír Velčovský a dodal „že se jedná o trend, který bude Česká obchodní inspekce razit dál.“

Tvrdý postup proti nekalým praktikám firmy vítá ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba, pro kterého je boj s podvodnými firmami prioritou: „Jsem rád, že na základě mých pokynů došlo jak k zintenzivnění kontrolní činnosti, tak i k udělování adekvátních pokut“, uvedl Martin Kuba a věří, že „i nadále pod vedením nového ředitele bude ČOI důslednou kontrolou chránit občany a postihovat nepoctivé prodejce.“

Pokuta 1. České reklamní společnosti byla uložena za použití agresivní obchodní praktiky a za nesplnění informační povinnosti. Kontrolou při předváděcí akci bylo prokazatelně zjištěno, že prodejce vytvářel u účastníků akce dojem výhry určitého zboží. Výhra však byla podmíněna zakoupením dalšího výrobku, kdy o této skutečnosti nebyli spotřebitelé dopředu informováni, tak jak to prodávajícím ukládá zákon. Jedná se o závažné porušení zákona a tomu také odpovídá výše uložené sankce.

Dále bylo v rámci provedené kontroly zjištěno u jednoho z nabízených výrobků nesplnění informační povinnosti, kterou prodejce porušil tím, že výrobky nebyly opatřeny návodem na použití v českém jazyce. Na základě třech kontrol provedených pracovníky Plzeňského inspektorátu u 1. České reklamní společnosti jí byly uloženy pokuty v souhrnné výši 2 470 000 Kč.

K dalším zjištěným porušením při těchto kontrolách patřilo klamání spotřebitele o délce záruční lhůty, neposkytnutí slíbených darů inzerovaných v pozvánce, neoznačení výrobků značkou shody CE. Do celkové částky za uložené pokuty jsou započteny i sankce ve výši 90 000 Kč za tři pokuty pořádkové.

Zpracováno podle tiskové zprávy České obchodní inspekce.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Dobře si zvažte, jestli říci svému protějšku na rovinu, že se ve vztahu necítíte tak komfortně jako dřív. Lepší asi bude krok za krokem usilovat o návrat do původních pozic. Není nic…

Nejčtenější články