Miminku zahrát i maňáskové představení. Vyrobte si sadu postaviček podle vlastní fantazie nebo podle jeho oblíbené obrázkové knížky. My jsme si například vybrali písničku „Když jsem já sloužil“.
Procvičované dovednosti
- rozvoj řeči
- sociální interakce
- zrakové sledování
Pomůcky
- zahradnické rukavice
- 5 barevných asi 3 cm širokých bambulek
- lepidlo
- 10 mrkacích oček
- barevné proužky látky
Postup
Kupte pět bambulek – žlutou pro kuře, bílou pro husu, hnědou pro tele, oranžovou pro krávu, černou pro koníčka
Přilepte bambulky na špičky prstů zahradnické rukavice (blíže k její přední straně).
Přidělejte mrkací očka. Použijte barevné proužky látky a vyrobte kuřeti žluté peří, huse bílé, teleti strakatou kůži, krávě velké rohy a koni černou kůži a dlouhou hřívu.
Nechte lepidlo pořádně zaschnout.
Posaďte si dítě na klín nebo ho posaďte do dětské sedačky.
Navlékněte si rukavici na ruku a zazpívejte mu písničku „Když jsem já sloužil“. Každým zvířátkem zahýbejte pokaždé, když se v písničce objeví.
Další možnosti
- Místo písničky „Když jsem já sloužil“ si můžete například
vyrobit prasátka a zpívat Nohavicovy „Tři čuníky“.
Upozornění
Než začnete miminku hrát divadlo a zpívat, přesvědčte
se, že všechny součástky jsou k rukavici pevně
přichyceny. Dejte pozor, aby si dítě nestrkalo
do pusy lepidlo.
Ukázka je z knihy: 160 her a cvičení pro první tři roky života dítěte
Soubor námětů pro všestranný rozvoj nemluvňat a malých dětí
Zkušená odbornice v oboru vývoje dítěte nabízí nápady na hry a zábavné činnosti, které podporují rozvoj schopností a dovedností dětí ve věku od narození do 3 let. Rodiče v knize naleznou inspiraci, jak se svými dětmi trávit příjemně a užitečně čas. Po stručném úvodu, ve kterém autorka popisuje schopnosti a dovednosti, které je možno pomocí her a cvičení rozvíjet, následují náměty pro hry. Kniha je rozdělena do kapitol podle věku dětí, kterým jsou hry určeny (0 až 3 měsíce, 3 až 6 měsíců, 6 až 9 měsíců atd.). Každá kapitola začíná stručným úvodem, ve kterém autorka popisuje důležité prvky rozvoje dítěte v příslušném věkovém období. Autorka se zaměřuje na rozvoj pohybových schopností (jemné i hrubé motoriky), rozvoj myšlení a schopnosti řešit problém, rozvoj řeči a komunikačních schopností, rozvoj vědomí vlastní identity, rozvoj sociálních dovedností a rozvoj emocí.
Vydalo nakladatelství Portál