Cvičení v posteli, cesta ku zdraví

11. 1. 2000
Pravidelné cvičení je nejen projevem vůle starat se o vlastní zdraví, a tak přispívat ke kvalitě vlastního života, ale také se tím vytváří citové klima pro překonávání stresů a současně pro potlačování bolesti.

Cvičení v posteli, cesta ku zdraví

Pravidelné cvičení je nejen projevem vůle starat se o vlastní zdraví, a tak přispívat ke kvalitě vlastního života, ale také se tím vytváří citové klima pro překonávání stresů a současně pro potlačování bolesti. Cvičení jakéhokoliv druhu má obvykle za následek zlepšení krevního oběhu, snížení krevního tlaku, posílení srdce a plic a snížení možnosti infarktu, snížení hladiny krevního cukru, snížení úbytku vápníku z kostí ( osteoporózy), snížení stresu, hlavního nepřítele imunitního systému, zvýšení hladiny endorfinů, mozkových hormonů vytvářejících pocit zdraví a pohody.

Lidé by měli cvičit v rámci svých možností a nikdy by se neměli přepínat. Pro zbavení se duševního a fyzického stresu, pro relaxaci, pro uvolnění svalů a omlazení nervových zakončení jsou ideální ranní cvičení, která je možno provádět přímo v posteli. Tato cvičení jsou zaměřena na uvolňování stresů, pomáhají funkci žláz a podporují správnou sekreci. Není tedy nutné vyskočit z postele a jít se do tělocvičny pořádně zapotit, jen budete prostě provádět dýchací a protahovací cviky v posteli. Je dobré si k tomuto cvičení pustit nějakou příjemnou hudbu. Měli by jste vykovávat automatické pohyby, které odrážejí rytmus vašeho těla ( tím si pročistíte neurologické cesty, zvýšíte krevní oběh i tok lymfatických tekutin). Cviky nemusí být složité, úplně postačí jednoduché. Několik z nich nabízíme:

  • Je dobré začít nový den pořádným protažením, protáhněte se jako dítě, stimuluje to vaše veškeré smyslové nervy.

  • Převalujte se z boku na bok, pokrčte nohy, přitáhněte kolena k tělu a houpejte se, výsledkem těchto pohybů je rychlejší tok krve, protažení páteře, uvolnění všech částí těla, kterého jsou " zamčené".

  • Při každém protažení se nadechněte, tím dostane každá buňka dostatek kyslíku, který potřebuje, k tomu je potřeba 20 až 30 dýchacích cviků za sebou.

  • Zívejte, nesmírně to stimuluje nervy.

  • Provádějte nějaké komické pohyby a smějte se jim, smích je citové uvolnění.

  • Při dýchacím cvičení procvičte celou páteř, dělejte cviky, při kterých pohybujete levou paží spolu s pravou nohou a naopak, tím uvolníte smyslové nervové funkce.

  • Pokud máte ztuhlá ramena a krk dejte si obě ruce a za uši a vzpažte, zároveň i nahlas povzdechněte.

A´t je zdravotní stav člověka jakýkoliv, měl by najít takovou formu cvičení byň minimálního, které by mohl provádět bez přetížení a napětí, ale rozhodně svému tělu ku prospěchu.

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

I když to není doma na sto procent, je dobré komunikovat a vyhýbat se hádkám. V neděli přemýšlejte o nových nabídkách a nechte věci plynout. Vyrazte ráno ven a odreagujte se před náročným…

Nejčtenější články

Doporučujeme