Cvičte v těhotenství, ale opatrně

7. 11. 2000
Řada žen, nastávajících maminek, se domnívá, že není vhodné v těhotenství cvičit. Není se ale čeho obávat, jenom je důležité dodržovat určitá pravidla a dbát na aktuální zdravotní stav.

Cvičte v těhotenství, ale opatrně

Řada žen, nastávajících maminek, se domnívá, že není vhodné v těhotenství cvičit. Není se ale čeho obávat, jenom je důležité dodržovat určitá pravidla a dbát na aktuální zdravotní stav, dobré je konzultovat vaše aktivity s lékařem. Nejsou žádné důkazy o tom, že by mírné cvičení během těhotenství ( dokonce i ke konci těhotenství) vyvolalo předčasný porod. Je tomu právě naopak, cvičení těhotenství prospívá. Vhodné je především plavání, cyklistika, neboň zlepšují vytrvalost, sílu a nedochází k nadměrnému zatěžování kloubů. Nedoporučuje se však náročný aerobik, sprint, jízda na koni nebo lyžování, namáhavé sporty, kde je možný pád.
Zvýšená hladina progesteronu a hormonu relaxinu ke konci těhotenství má vliv na ochabení vazů páteře a pánve, což často způsobuje bolesti kloubů. Také zvětšování prsů a břicha může omezit vaši aktivitu. Držte se pravidla : cvičte v tempu, které vám vyhovuje, pokud máte ze cvičení nepříjemný pocit nebo jste unavená, nedělejte to!

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Kontaktuje vás neznámá osoba a bude vám nabízet velmi výhodnou finanční nabídku. Rozhodně na ni ani omylem nepřistupujte. Na první pohled se zdá výhodná, ale opak je pravdou.…

Nejčtenější články

Doporučujeme