Dehydratace v zimě? Víme, jak proti ní bojovat

15. 1. 2009
Dehydratace v zimě? Víme, jak proti ní bojovat
Ze všech stran slýcháme, že dodržování správného pitného režimu je nezbytné pro zdravý a spokojený život. V zimě ale na dostatečný příjem tekutin – 2 až 3 litry tekutin denně – často zapomínáme.

Již ztráta jednoho litru vody vůči celkovému objemu našeho těla je považována za lehkou dehydrataci. Ztratíme-li více než 10 litrů, hrozí nám smrt.

Základem pitného režimu je přirozeně voda, ale zvláště v zimě je vhodné ho zpestřit čajem. Kromě toho, že nás vzpruží a dodá nám některé prospěšné látky, má i kladný vliv na naši psychiku.

Krom fyziologických účinků je u čajů velký vliv připisován jejich vůni. To platí zvláště u bylinkových a ovocných čajů, které dokáží provonět vzduch a navodit příjemnou atmosféru.

Dehydratace je plíživý nepřítel. Pokud se nepohybujeme v extrémních klimatických podmínkách, případně neprovádíme náročné sportovní aktivity, nástup dehydratace mnohdy ani necítíme. Platí jedno zlaté pravidlo – nikdy na žízeň nečekejte! Pokud v průběhu dne ucítíte, že jste čím dál tím více unavení beze zjevného důvodu, zkuste se místo kávy povzbudit třeba hrnkem čaje a vodou.

Pár tipů, jak dehydrataci předcházet: – Dobrou motivací je mít stále na očích nějakou tekutinu – láhev s vodou anebo konvičku s vonícím čajem, kterou si dáme za úkol vypít. – V žádném případě v práci nepijte pouze kávu – káva je diuretikum, které působí močopudně a odvodňuje tím organismus. – Podobně jako káva je silným diuretikem i alkohol. Je tedy vhodné při požívání alkoholu pít i vodu, nebo se dobře napít alespoň po skončení párty. Tělo tak prožije daleko menší šok z dehydratace.

zdroj: AMI Communications

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Budete velmi vynalézaví při sestavování víkendového rodinného programu, což vaši blízcí ocení. Nebudete se nudit ani chvilku. Přesto byste si měli vyšetřit nějaký čas sami pro sebe. Máte…

Nejčtenější články