Do Velkého sálu vkráčel bulharský slon v trenýrkách

Do Velkého sálu vkráčel bulharský slon v trenýrkách

Filmy kam se podíváte � na plakátech, v programech, v rozhovorech lidí promenujících se i čekajících v dlouhých frontách (mimochodem, další z novinek letošního festivalu je možnost objednat si vstupenky prostřednictvím wapu z mobilního telefonu), ale především na plátnech.

Do Velkého sálu vkráčel bulharský slon v trenýrkách 
Exkluzivní zpravodajství z 36. MFF KV

Filmy kam se podíváte � na plakátech, v programech, v rozhovorech lidí promenujících se i čekajících v dlouhých frontách (mimochodem, další z novinek letošního festivalu je možnost objednat si vstupenky prostřednictvím wapu z mobilního telefonu), ale především na plátnech.
Je libo rockové dračice skrývající se pod nevinným názvem hudební skupiny Papírové panenky? Snímek Down and out with Dolls (Na dně s panenkami) zachycuje rake tový start a ještě rychlejší pád dívčí formace, která se nedokázala sejít ve svých cílech � zatímco jedna chtěla konečně prorazit a dobýt svět, dalším by klidně stačilo, aby se jejich písničky líbily. Když se k tomu přidá ještě společné bydlení, přelétavý muzikant od konkurence a pár dalších �maličkostí� (třeba neumyté nádobí v posteli hříšnice, která jaksi opomněla, že má právě službu v kuchyni), je z toho tanec, až se třese �domeček pro Panenky� v samotných základech.
To hrdinové francouzského snímku Va savior (�Kdo ví�) řeší své vzájemné vztahy poněkud sofistikovanější cestou, což však nezajišťuje, že musejí rozmotávat méně zašmodrchané uzlíky svých životů. Ona je herečka, která se po třech letech vrací se svou �kompanyjí� do Paříže a nedá jí to, aby se nesešla se svým bývalým. Ani po takové době si nejsou lhostejní, přestože každý z nich má už nového partnera � ale i ti začínají lovit v jiných vodách. Přidáme-li pátrání po �fantómové� hře Carla Goldoniho, která může a také nemusí existovat, je tu dílko, slibující hutnou sondu do možná i našich životů.
To hrdinky amerického snímku Mi Vida Loca jsou ze zcela jiného těsta � čtyři dívky kolem dvacítky žijí v chudinské čtvrti Los Angeles, mají nemanželské děti a pokud jejich partneři nejsou zmrzačení nebo mrtví, zaručeně pobývají pěkně v chládku. Zajímavostí tohoto filmu je, že v něm jednu ze svých prvních amerických rolí hrála tehdy (1993) ještě téměř světu neznámá Selma Hayeková a že odbornými poradkyněmi režisérce Allison Andersové skutečné členky pouličních mexikánských gangů. 
Francouzský vědec, který přijíždí na výzkum chování národnostních menšin do Bulharska se nestačí divit � všechno, co jinde funguje, je tu nějak plátováno dohromady, krade se o sto šest a když je třeba proměnit zavazadlo v obal (rozuměj plný demižón rakii v prázdný), namaže se celý vlak. Starosta ve vsi je tu zároveň i poštmistrem a učitelem ve škole, kam už léta nezavítal ani jeden žák. A pokud byste tu chtěli jít do kina, musíte do slova a do písmene �ukecat� další čtyři diváky � jinak se promítat nebude � a šmitec! A pak se divte, že tu najednou začne z kohoutku téct víno, ves je přičleněna k Francii a kdo ví, možná se tu jednou objeví i slon v trenýrkách, které bývaly kdysi stanem....
Divíte se? Není čemu � na festivalových plátnech je totiž možné snad úplně všechno.

Pěkný večer z Karlových Varů vám přeje a zítra na shledanou se těší
Magda Peterková

Doporučujeme

Články odjinud