Přijeli jste do hotelu a okolo bylo staveniště. Otevřeli jste dveře pokoje a zjistili, že okno vede do stráně a z koupelny je cítit odpad. Pokoj je menší, než se zdál a celkově to, co vidíte před sebou, neodpovídá fotkám na internetu. Scéna jako z hororového filmu, začátek nepovedené dovolené. Nabídneme vám recept, jak se příště při rezervaci hotelu či penzionu nespálit. Je to jednoduché a stačí k tomu tři věci. Sepište svá očekávání, věnujte pozornost prezentaci zařízení a svou volbu si nezapomeňte potvrdit pomocí nezávislých recenzí.
Říkalo se, že spokojený zákazník se o svou zkušenost podělí nejvýše se třemi lidmi. Nespokojený s deseti i dvaceti. Doba pokročila a díky internetu, sociálním sítím i specializovaným portálů dnes můžeme svou osobní zkušenost sdělit tisícům dalších zákazníků. Hodnotíme vše, co se dá, shlédnutý film na ČSFD, novou pračku na Heurece nebo právě navštívený hotel na https://www.hotel.cz/">Hotel.cz.
Největší český rezervační portál Hotel.cz potvrzuje. Od roku 2010 výrazně vzrostl počet uskutečněných rezervací - téměř 2,5 krát. Počet udělených recenzí však vzrostl ještě více – téměř 3,5 krát „Lidé rádi hodnotí a podle recenzí ostatních se rozhodují. Svůj pobyt na našem portálu ohodnotí zhruba třetina hostů,“ uvádí Milan Petr, manažer portálu.

Mezi recenzemi na sociálních sítích a recenzemi na rezervačních portálech vidí Petr velký rozdíl: “Výhodou rezervačních portálů je, že dovolí udělit recenzi pouze hostům, kteří hotel či penzion opravdu navštívili.“ Sociální sítě umožní celkem jednoduše udělit pozitivní hodnocení komukoliv. Nesolidní majitelé se sami chválí nebo pomlouvají konkurenci. Není jich mnoho, přesto radíme: Najděte si důvěryhodné informace mimo sociální sítě. Bez výjimky je nabízejí všechny větší rezervační portály. Pomohou i doporučení známých. Málokterý ale procestoval všechny destinace, které by se vám líbily.
Co hodnotíme nejvíce?
Nejvíce nám záleží na kvalitě služeb a vybavení. Arogantní chování personálu dokáže pořádně otrávit dovolenou. Řadí se také k těm nejvíce kritizovaným. Hned v závěsu je čistota. Ta je považována za standard. Špína a nepořádek odradí spolehlivě.
Podle recenzí si můžete lehce srovnat prezentaci hotelu či penzionu s realitou. Z osobních prožitků hostů lehce vytušíte, co vás může během pobytu potkat, jaké pohodlí ubytovací zařízení nabízí a zda poměr cena/kvalita odpovídá tomu, za co jste ochotni zaplatit.

Portál Hotel.cz umožňuje získat obrázek i o tom, jaký typ hostů hotel či penzion navštěvuje. Zda rodiny s mladšími či staršímu dětmi, mladé páry či skupiny přátel. Zapadáte do cílové skupiny, která ubytovací zařízení nejvíce chválí? Výborně. Šance, že služby budete chválit i vy, je vysoká.
Jen za loňský rok udělili uživatelé portálu Hotel.cz více jak 21 tisíc recenzí. Ne každý má ale čas procházet desítky recenzí. Existují zkratky, které vás dovedou k cíli a ušetří vám drahocenné minuty. Příkladem je http://www.hotel.cz/certifikat-kvality/">Certifikát kvality udělovaný rezervačním portálem Hotel.cz. Získat ho lze jen na základě vynikajících recenzí udělených hosty hotelu či penzionu. Portál do nich nijak nezasahuje. Certifikát hledejte na stránkách ubytovacího zařízení. Pokud ho najdete, můžete být klidnější.

Druhým vodítkem může být oficiální klasifikace pomocí jedno až pěti hvězdičkové stupnice. Určitě ji znáte – počet hvězdiček značí úroveň vybavení hotelu. Ruku na srdce. Kdo z nás dokáže při výběru rozklíčovat, jaké vybavení může očekávat v tříhvězdičkovém a jaké v pětihvězdičkovém hotelu? Stupnice bohužel neumí pokrýt ani osobní zkušenost hostů, jako to dokáží recenze. Nejvíce o tom vypovídá jedno hodnocení nejmenovaného brněnského hotelu na portálu Hotel.cz: “Čtyřhvězda? Zapomeňte!”