Dynamický STREČINK. Vytiskněte si a cvičte!

23. 2. 2016
Než se pustíte do silové sportovní aktivity, rozehřejte se během dynamické rozcvičky. Připraví tělo na zátěž a vy tak snížíte riziko zranění a užijete si svůj výkon na maximum.

Strečink vám pomůže k rozpohybování a protažení svalů, vazů, šlach a dalších pojivových tkání. Aktivuje kloubní stabilizátory – svaly obepínající dané klouby, zlepšuje nervosvalový přenos (mozek – sval) a termoregulaci i absorpci kyslíku. Počet opakování jednotlivých cviků závisí na ztuhlosti svalů a kloubů anebo typu sportovní aktivity. Minimální počet opakování je 8 až 10x. Během tréninku zhluboka dýchejte a cviky provádějte v lehkém tempu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

1. KROUŽENÍ TRUPU S PAŽEMI ZA ZÁDY

Postavte se rozkročmo, zhruba na šíři boků. Spojte ruce za zády, a co nejvíce je oddalte. Ramena tlačte dolů a dozadu. Předkloňte se a následně dělejte kroužky ze strany na stranu. Nohy během cviku nechte propnuté.

2. DŘEP „ŽÁBA“

Udělejte široký dřep. Špičky chodidel nechte mírně do stran a paže jsou vklíněny mezi kolena. Poté natáhněte nohy, ale ruce nechte na zemi. Střídejte dřep s protažením nohou.

3. „STŘECHA“

Z pozice vzporu na rukou zvedejte pánev směrem nahoru a hrudník tlačte směrem k zemi. Všechny končetiny jsou propnuté.

4 CHŮZE SE ZVEDÁNÍM NOHOU

S pomocí rukou zvedejte při chůzi střídavě nohy co nejvíce k hrudníku. Stojící noha je natažená.

5 VZPOR NA RUKOU S VYVĚŠENOU PÁNVÍ

Jděte do pozice vzporu na rukou. Nechte vyvěšenou pánev, ramena musí být zatažena dolů. Pravým ramenem posouváme hrudník doleva a naopak.

6 ROTACE V PŘEDKLONU

Nohy nechte u sebe. Předkloňte se a oběma pažemi uchopte jednu nohu u kotníku a přitáhněte hrudník do strany. Střídejte pravou a levou nohu.

7 ROTACE V PŘEDKLONU S ROZPAŽENÍM

Postavte s nohama doširoka od sebe a předkloňte se. Jednou rukou uchopte protilehlý kotník a druhou ruku veďte za tělo tak, aby byly obě paže v přímce. Rotujte z jedné strany na druhou.

8 VÝPADY S ROTACÍ TRUPU

Jděte do výpadu. Ruce nechte rozpažené a otočte trupem. Rotaci trupu veďte do strany, na které je noha vpředu.

Foto autor| foto: Ondřej Košík, styling: Ruth. Děkujeme za spolupráci Karolině Bendové, osobní trenérce fitness a trenérce EMS (www.bodybody.cz)

Článek vyšel v časopise Dieta

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Díky podpoře Pluta nastává vhodný čas pro vás, kteří potřebujete vyplatit nějaký dluh. Navíc se dočkáte určitých finančních výhod díky svým nadřízeným. Pořád si ale opakujte, že nic není…

Nejčtenější články

Články odjinud