Francouzská vláda chce zabránit sexuálně podbarvenému zobrazování žen v reklamě. Každá druhá žena ve Francii je pobouřena způsobem, jakým ve Francii reklama ukazuje ženy.
Francouzi proti nevhodně zobrazeným ženám v reklamě
Francouzská vláda chce zabránit s exuálně podbarvenému zobrazování žen v reklamě.
Každá druhá žena ve Francii je pobouřena způsobem, jakým ve Francii reklama ukazuje
ženy.
Rozdíl je ovšem v pohledu mužů a žen. Muže pobuřuje taková reklama jen u dvou případů
z pěti. Mužům vadí z 53% reklama, která karikuje ženy. Ženám vadí z 58% reklama,
která zobrazuje ženy v sexuálně provokativních postojích.
Nejvíce pobouřila reklama pro zámečnickou firmu zobrazující ženu s kovovým pásem
cudnosti. Objevily se i reklamy se spoutanými či nahými ženami, s kterými hrubě zachází
jeden partner.
Studie, kterou si objednala vláda, poukazuje na známky násilné hypersexuality, které
se objevují především u luxusních parfémů a oděvů.
Zpráva doporučuje upravit pravidla reklamy vytvořené v roce 1975 a rozšířit je
nejen na televizní reklamu, ale i na reklamu tiskovou.
autor: Helena
zdroj: Strategie
Máte také pocit, že zobrazení žen v reklamě je mnohdy nevhodné nebo dokonce urážející?