Francouzské feministky dráždí nahá ženská těla v televizních reklamách a na plakátech. Je to ponižující a především zavádějící. Nahých mužů v reklamě také přibývá, proti tomu však nikdo neprotestuje.
Francouzky bojují proti ženské nahotě v
reklamě
Francouzské feministky dráždí nahá ženská těla v televizních reklamách
a na plakátech. Je to ponižující a především zavádějící. Nahých mužů
v reklamě také přibývá, proti tomu však nikdo neprotestuje.
Bez reklamy si snad svět již nedokážeme představit. Dokonce jsme si všichni
zvykli i na reklamu s erotickým nádechem. Zvláště některé reklamy zaměřené
na muže obsahují hlavně nahé ženské tělo, i když vlastní reklama
propaguje naprosto jiný výrobek. Nahá žena tak slouží pouze jako návnada
k upoutání pozornosti muže a nalákání na zboží.
Čím dál tím větší nahota v reklamách vadí především francouzským
feministkám. Jejich boj proti takové reklamě je ale zatím marný, reklamní
agentury se jim pouze vysmívají. Například obchody s obuví Eram uveřejnily
reklamu, kde je zobrazen sedící nahý muž v dámských lodičkách na jehlovém
podpatku s poznámkou, že Eram "rozhodně neukazuje ženské tělo".
Ve Francii se stále více rozšiřuje i reklama s fotkami nahých mužů,
nebo alespoň jejich částí. Taková reklama má oslovit a mírně provokovat
především ženy a nalákat například ke koupi parfémů. Proti zobrazování
mužů zatím nikdo neprotestuje a trend mužské nahoty v reklamě je stále
vzrůstající.
Podle francouzského Ťřadu pro kontrolu reklamy by měly zmizet reklamy ukazující
ženy v pozicích, které odkazují k pornografii a různým sexuálním úchylkám.
Použití nahoty v reklamě by nemělo být ponižující a zavádějící.
autor: Helena
zdroj: Strategie
anketa(30);="" include("info/nazor.php");=""?>