Hry pro děti: Kdo jsem?

Hry pro děti: Kdo jsem?

Přinášíme vám zajímavé ukázky z knihy: Hry do kapsy. Jde o soubor sociálně psychologických, motorických a kreativních her.

Cíl: Posilování pocitu vlastní identity. Pomůcky: pro každého formulář a tužka Prostředí: místnost Čas na přípravu: – Čas na hru: 25 minut Věk: 9+ Náročnost psychická: 2 Náročnost fyzická: 1 Počet hráčů: čtveřice

Popis: Každý dostane formulář a vyplní ho. Potom se vytvoří čtyřčlenné skupiny, v nichž si účastníci své zápisy vzájemně předčítají a hovoří o nich. (15 min.) Příklad formuláře „Kdo jsem“

Když se ráno probudím, nejčastěji … Než usnu, často myslím na … Nejraději mám … Nemám rád lidi, kteří … Důvěřuji lidem, kteří … Cítím se šťastný, když … Moji rodiče by měli vědět, že … Bojím se, když … Je smutné, že … Jsem … Datum Podpis

Reflexe: Která otázka se mi zdá zvlášť důležitá? Na kterou otázku se mi nejobtížněji odpovídalo? O kom jsem se dozvěděl něco nového? Do čtveřice mě někdo vybral, nebo jsem vybíral já?

Poznámka pro vedoucí: Se staršími účastníky můžeme prodiskutovat náměty: Které otázky bych měl zodpovědět, aby se o mně druzí dozvěděli víc? Vymyslete otázky, kterými byste se dozvěděli o ostatních to, co vás zajímá, např. jako – šéf firmy při přijímání nového vedoucího dílny; – vedoucí náročné výpravy, který má vybrat účastníky; – rodič, který si má zvolit vhodnou studentku na hlídání svého dítěte.


Tuto hru a mnoho dalších najdete v knize: Hry do kapsy V Vydalo nakladatelsví Portál

Sociálně psychologické, motorické a kreativní hry Edice Hry do kapsy je připravena jako postupně rozšiřovaná kartotéka námětů, nápadů a návodů na listech z tvrdšího papíru, ze které lze čerpat při přípravě nejrůznějších výletů, táborů, setkání a oslav. Jednotlivé listy publikace jsou proto u hřbetu knihy perforovány, aby bylo možno kterýkoli vytrhnout. Listy jsou rozděleny a barevně označeny podle typu hry na sociálně psychologické (červeně), motorické (zeleně) a kreativní (žlutě). Každý list obsahuje potřebné informace, jako je zaměření hry, její téma a název, cíl (například rozvoj důvěry, spolupráce, vytrvalosti, obratnosti), počet účastníků hry, případně jejich věkové omezení. Na listu je tu uveden popis průběhu hry a možnosti různých variant, způsoby vyhodnocení, čas potřebný na hru a na její přípravu, potřebné pomůcky a vhodné prostředí pro ni. Nechybí ani upozornění pro vedoucí hry týkající se psychické a fyzické bezpečnosti.

Doporučujeme

Články odjinud