Jak hubnout chůzí? Krok za krokem.

11. 2. 2016
Jak hubnout chůzí? Krok za krokem.
Hledáte co nejpřirozenější pohyb, který vám uhladí cestičku ke štíhlejší postavě? Chůze v tomto ohledu nemá konkurenci!

Vliv svižné chůze na snižování váhy (v kombinaci s kaloricky umírněným jídelníčkem) je nepopiratelný. Nedávná americká studie potvrdila, že ženy, které strávily chozením nejméně 4 hodiny týdně, zaznamenaly při hubnutí až o 44 % větší úspěšnost než ostatní! Za jednu hodinu totiž vydáte zhruba 170–300 kcal (záleží to mimo jiné na vaší váze, tempu i terénu). Jak co nejlíp využít blahodárné účinky tohoto nenápadného, leč účinného pohybu?

Chůze budiž pochválena

Chůze má navíc jednu nepopiratelnou výhodu – jakmile jí jednou propadnete, většinou u svých nových „chodeckých návyků“ vytrváte poměrně dlouhou dobu. Chození má totiž statisticky vzato mnohem nižší počet „odpadlíků“, než tomu bývá u ostatních, většinou podstatně komplikovanějších druhů pohybu. Navíc prokáže službu nejen vaší štíhlé linii, ale také vašemu celkovému zdraví – chůze pomáhá při zpevnění kostí, prospívá vašemu srdci, snižuje hladinu „špatného cholesterolu“ a v neposlední řadě přispívá i ke zlepšení nálady a zvýšení kreativity (při procházce totiž dochází k lepšímu okysličení mozku).

Začněte hned zítra!

Vystačíte si s kvalitní a pohodlnou obuví a láhví s vodou pro dodržení pitného režimu a pak už vám nic nebrání vyrazit do města nebo do přírody… Před procházkou ideálně zařaďte i krátké protažení a po cestě nezapomínejte na správné držení těla. Po úvodní pomalé „desetiminutovce“ přidejte do kroku a na závěr zařaďte zase pomalejší fázi. Pokud jste zatím trávili veškerý volný čas na gauči či před obrazovkou, můžete začínat s dvacetiminutovou chůzí 5–6x týdně, pak se však snažte dopracovat k 30–60 minutám chůze denně (spalování tuků začíná zhruba po půl hodině).

Motivační triky

Počítají se ovšem i krátké procházky, které co nejčastěji vpašujete do svého každodenního programu. Namísto dalšího pracovního telefonátu dojděte za kolegou po svých, zapomeňte na existenci výtahů a schody používejte jako „posilovnu zdarma“ (někdy je můžete brát pro změnu po dvou), do své cesty z práce zakombinujte pokaždé trochu jinou pěší součást. Pokud na sobě chcete systematicky pracovat, pořiďte si krokoměr, s jehož pomocí získáte přehled o ušlých vzdálenostech (časem se možná dopracujete až na kýžených 10 000 kroků denně). Svoje procházky si můžete zapisovat do speciálního deníčku, díky němuž budete mít přehled o svých pokrocích.

Inspirace ze severu

Pokud chcete dostat do pohybu víc svalových skupin, rozhodně musíte vyzkoušet severskou chůzi zvanou též nordic walking. Chůze s holemi vznikla ve Skandinávii jako letní doplněk tréninku profesionálních běžkařů. Když se na svou příští vycházku vybavíte holemi, procvičíte i svaly ramen, rukou a zad. Nordic walking se hodí prakticky pro každého, vášnivými sportovci počínaje a seniory konče. Ocení ho ti, které kvůli sedavému zaměstnání trápí bolesti zad, ale třeba i těhotné ženy nebo ti, kteří mají z nějakých důvodů problémy s klouby. Investujte do lehoučkých teleskopických holí (dají se přizpůsobit výšce postavy) a hurá do terénu!

Článek vyšel v časopise Dieta

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Rozhodí vás pracovní povinnosti, které vám uloží šéf proto, aby vám ukázal, že nad vámi má navrch. Dlouho se už ale vytahovat nebude. Urychlit jeho odchod můžete i vy, když se objednáte u…

Nejčtenější články