Jak o Vánocích nepřibrat zpátky to, co jste doteď zhubli

24. 12. 2020
Jak o Vánocích nepřibrat zpátky to, co jste doteď zhubli
Pokud se vám podařilo zhubnout a nechcete se po svátcích ocitnout znova na startovací čáře, měli byste si vytvořit vlastní vánoční plán. Na druhou stranu jsou vánoční svátky dobou, kterou by si měl každý užít naplno. Žádné tvrdé zákazy ani odpírání nejsou tedy na místě. Jak tedy na to?

Odborníci ze STOBu (společnost zaměřující se na hubnutí) doporučují, že i o Vánocích je zapotřebí zachovat určitou disciplínu, aby nedošlo k jojo efektu. V období, kdy jsme neustále obklopeni nadbytkem jídla, je to ale velmi těžké dodržet. Pokud jste až dosud drželi nějakou dietu nebo jednoduše přijímali méně kalorií, tělo si na tento nízký příjem zvyklo a přešlo do úspornějšího režimu.

Navyšovat příjem po dietě je nutné postupně a pomalu, nikoli skokem. Denní příjem byste měli zvýšit zhruba o 400–500 kJ a tuto hodnotu dodržujte asi dva týdny. Pak navyšte příjem o dalších 400–500 kJ a opět se asi 2 týdny na tuto hodnotu adaptujte. Postupujte postupně, dokud se hmotnost nestabilizuje. Jak říká Hana Málková ze STOBu, denní energetický příjem by měl postupně narůst až o 1500–2000 kJ. Znamená to tedy, že pokud jste ve fázi navyšování příjmu potravy a hmotnost se ještě nestabilizovala, nemůžete na Štědrý den spořádat o 5000 kJ navíc. Proto je dobré se na vánoční „hodování“ připravit dopředu.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Letošní rok byste rádi změnili hodně věcí. Rozhodně se chcete profesně realizovat a vydělat peníze na něco hodnotného a trvalého, jako je nový dům. Vlastní bydlení je sen, který byste si…

Nejčtenější články

Doporučujeme