Jak po padesátce nepřijít o svaly, ale pouze o tuk? 5 zásadních rad

8. 7. 2021
Problémem, který trápívá ženy po padesátce, je ztráta svalů: asi 15 procent každých deset let. Přitom právě svaly udržují v pohybu náš metabolismus, tedy starají se o to, abychom netloustly. Pokud nechcete přibírat na váze, nebo dokonce hodláte zhubnout, musíte se zaměřit na svaly. K tomu, abyste svaly neztrácela, vám pomůže následujících 5 rad.

Kombinujte silové a aerobní cvičení

Velkou chybou mnohých žen po padesátce je nesprávná volba cvičení. „Zásadní rozdíl je v tom, jestli jste aktivní sportovkyně a potřebujete si jen udržet svaly nebo je případně navýšit, nebo jste žena, která má nadváhu a pohybem chce snížit hmotnost. Mezi tím je veliký rozdíl. Aby docházelo k redukci váhy, musíte kombinovat silové aktivity s aerobními (tedy plavání, běh, jízda na kole, chůze). Když chcete hubnout a neztratit svaly, je nutné kombinovat oba druhy,“ vysvětluje nutriční terapeutka Dana Šímová. Příliš mnoho aerobního pohybu by mohlo vést k úbytku svalové hmoty, což by bylo kontraproduktivní. 

Jak zregenerovat svaly? Mrkněte na video: 

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Katalog zboží na Dámě Další zajímavé věci

Horoskopy

Včerejší úplněk ve vašem znamení vám dodal spoustu energie a získali jste zdravé sebevědomí. Ke všemu se pyšníte diplomatickým vystupováním a hrdě si jdete za svým cílem. Nadřízenému se…