Jak po padesátce nepřijít o svaly, ale pouze o tuk? 5 zásadních rad

6. 7. 2019
Jak po padesátce nepřijít o svaly, ale pouze o tuk? 5 zásadních rad
Problémem žen po padesátce je to, že začínají přirozeně ztrácet svaly, a to zhruba 15 procent každých deset let. Přitom právě svaly udržují v pohybu náš metabolismus, tedy starají se o to, abychom netloustly. Proto pokud nechcete přibírat na váze nebo chcete dokonce zhubnout, musíte se zaměřit na svaly. K tomu, abyste neztrácela svaly, vám pomůžou následující rady.

Kombinujte silové a aerobní cvičení

Velkou chybou mnohých žen po padesátce je nesprávná volba cvičení. „Zásadní rozdíl je v tom, jestli jste aktivní sportovkyně a potřebujete si jen udržet svaly nebo je případně navýšit, nebo jste žena, která má nadváhu a pohybem chce snížit hmotnost. Mezi tím je veliký rozdíl. Aby docházelo k redukci váhy, musíte kombinovat silové aktivity s aerobními (tedy plavání, běh, jízda na kole, chůze). Když chcete hubnout a neztratit svaly, je nutné kombinovat oba druhy,“ vysvětluje nutriční terapeutka Dana Šímová. Příliš mnoho aerobního pohybu by mohlo vést k úbytku svalové hmoty, což by bylo kontraproduktivní. 

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Stojíte na pokraji doslova luxusního týdne. Pokud udržíte své negativní emoce na uzdě, dopřejte si klidné pracovní období i romantickou lásku. Takovéto nabídce nelze odolat! Patříte mezi…

Nejčtenější články

Doporučujeme