Jak zabránit, aby lednice zela prázdnotou? Díky těmto trikům výrazně ušetříte | Zdroj: Istock

Zdroj: Istock

Jak zabránit, aby lednice zela prázdnotou? Díky těmto trikům výrazně ušetříte

Ať už vám vlivem neustále rostoucích cen potravin zeje peněženka prázdnotou, nebo jen za jídlo nerada zbytečně utrácíte, tipy, jak ušetřit, se vždy hodí. Vyzkoušejte osvědčené triky, změňte při nakupování pár věcí a snižte své výdaje za vaření až na polovinu. Jak šetřit peněženku i přírodu?

Hlavní položka rozpočtu

Potraviny jsou na předních příčkách výdajů většiny domácností. Většina z nás za jídlo utrácí zbytečně moc, aniž si to vůbec uvědomujeme. Nakupujeme věci, které nepotřebujeme nebo které nestihneme sníst. Právě proto se dá nejsnadněji ušetřit právě na této hlavní položce vašeho rozpočtu.

Pokud máte pocit, že vám poslední dobou peníze z peněženky odtékají až příliš rychle, je potřeba s tím něco udělat. Nemusíte se však obávat toho, že byste odteď musela začít jíst pouze instantní a nezdravé levné potraviny. Na jídle se totiž dá ušetřit překvapivě snadno, aniž musíte jakkoliv slevit z jeho kvality. Umožní vám to dodržování zásad, které jsou při nákupu potravin nejdůležitější.

Co stojí za zdražováním? Podívejte se na video:

Pokračování 2 / 6

Nikdy nenakupujte hladová

Zdá se to jako banální rada, ale jedná se o nejdůležitější zásadu každého ekonomicky prospívajícího rodinného rozpočtu. Na nákup potravin rozhodně nikdy nechoďte, když máte zrovna hlad. Je totiž obecně známé, že hlad je nejlepší kuchař. Jakmile se ocitnete v obchodě s potravinami hladová, budete mít chuť koupit skoro každou dobrotu, kterou zahlédnete v regále. A to vám samozřejmě moc peněz v peněžence nezanechá. Zatímco když se na nákup jídla vydáte sytá a spokojená, ideálně také se seznamem potravin, které vám v ledničce zrovna scházejí, je daleko větší šance, že nakoupíte jen to, co zrovna potřebujete.

Pokračování 3 / 6

Nakupujte jídlo online

Dalším účinným doporučením je nakupování potravin online. I když se vám mohou zdát některé potraviny v internetových obchodech dražší, stejně můžete díky tomuto způsobu nákupu výrazně ušetřit. Díky tomu, že potraviny přímo nepotkáte v regálech, nebude vás tolik lákat kupovat i jiné věci, než máte na seznamu.

Kromě toho máte lepší příležitost online nakoupit bez asistence dětí, které v běžném obchodě jistě rády pár věcí do košíku přihodí. Ušetříte tím také čas, který byste jinak strávila na nákupu. Existují i různé aplikace, které prodávají ještě dobré, ale už vyřazené potraviny před datem spotřeby. Pokud přes ně nakoupíte, ušetříte kromě kasičky také naši planetu. A to už stojí za to.

Pokračování 4 / 6

Do práce si noste svačiny

Dalším jednoduchým a snadným způsobem je domácí příprava pokrmů. Před dlouhým dnem v práci si předem nachystejte svačinu a ideálně i oběd, abyste si pro jídlo později nemusela jít do restaurace. Motivací vám může být i fakt, že jídla připravená doma jsou většinou chutnější i zdravější zároveň. Znáte totiž jeho přesné složení. Snažte se také omezit návštěvy drahých restaurací na výjimečnější příležitosti.

Pokud ale na kouzlo společných večeří venku nedáte dopustit, nemusíte se jich vzdávat úplně. Všímejte si cen jednotlivých restaurací a ve chvíli, kdy se rozhodnete některou z nich navštívit, vybírejte i podle nich. Když dostanete příliš velkou porci, nestyďte se říct obsluze o zabalení zbytku jídla s sebou domů. Ušetříte si navíc práci s vařením dalšího chodu. Vyzkoušet můžete také podniky, které nabízejí „all you can eat“ koncept. Za určitou částku si v nich můžete dát tolik jídla, kolik dokážete sníst. Jídlo je většinou servírované formou bufetu. Návštěvou takového typu restaurace tedy můžete zároveň vyzkoušet něco nového.

Pokračování 5 / 6

Naplánujte si bezmasé dny

Jednou z nejdražších položek jídelníčku je maso. Jestliže tedy uvažujete, kde byste ještě mohla ušetřit, zkuste si s rodinou naplánovat takzvané bezmasé dny. V těch si připravujte nejrůznější zajímavé pokrmy bez masa.

Nebojte se při vaření experimentovat a zkoušet nové chutě. Uvidíte, že brzy zjistíte, že stejně dobře pochutnat si můžete i na bezmasých pokrmech. Je pravděpodobné, že si nové zajímavé recepty oblíbíte a nakonec si je začnete dopřávat častěji. Další dobrou zprávou pro vás může být, že bezmasá jídla ocení i váš organismus, který také čas od času potřebuje lehčí bezmasou stravu pro odlehčení vašemu trávicímu systému.

Pokračování 6 / 6

Jídelníček si plánujte dopředu

Ve snaze o úspornější jídelní režim vám bude užitečným pomocníkem správné plánování. Díky předem napsanému jídelníčku budete totiž méně náchylní k neplánovaným a nenadálým výdajům, jakými jsou právě návštěvy drahých restaurací či objednávání hotových pokrmů až domů. Neváhejte si proto napsat jídelníček vždy na týden dopředu. Díky němu budete přesně vědět, co vám chybí ve spíži a co je třeba ještě nakoupit.

Pečlivě konzultujte všechny vaše plánované chody se všemi členy rodiny, aby se vám často nestávalo, že bude mít každý člen domácnosti chuť na něco jiného k večeři. Zkuste si do týdenního plánu zařazovat osvědčená jídla, která máte všichni rádi, takže víte, že je spolehlivě sníte, nejlépe beze zbytku. Při plánování si bez obav dopřejte všechny pokrmy, na které máte chuť, protože díky přesnému plánování předem i tak zcela jistě ušetříte.

Doporučujeme

Články odjinud