Jak začít s otužováním a nepřehnat to

6. 2. 2021
Jak začít s otužováním a nepřehnat to
Letošní zima patří otužilcům. Zvykat tělo na chlad má blahodárné účinky na lidský organismus, zocelí jej proti virům a bakteriím a už v začátcích navozuje psychickou pohodu. Důležité je však začít pozvolna, otužovat se vždy jen po krátký čas, zato pravidelně.

Zklidní i choleriky

Hlavním přínosem otužování je vybudování silné obranyschopnosti organismu. "Otužilcům se vyhýbají virová onemocnění, optimalizuje se krevní tlak, zlepšuje se stav alergií, otužování působí pozitivně na kardiovaskulární i lymfatický systém a dokonce může fungovat i na hubnutí, ovšem to už jde o trénované jedince, kteří se pravidelně otužují minimálně dva roky. Otužilci pak nebývají tolik náchylní ani na změny počasí, které dělají běžným lidem často těžkosti,“ říká Iva Bílková z FYZIOkliniky. Otužování je přínosné ale nejenom po stránce zdravotní, ale také duševní. Otužilci bývají vyrovnaní lidé, málokdy reagují cholericky. Zlepšení psychické pohody navíc přichází hned po pár dnech otužování a je skvělým motivátorem pro začátečníky. Jak tedy s otužováním začít?

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Od přírody jste tak trochu přidrzlí a neradi se přizpůsobujete. Teď by se vám mohla vaše povaha vymstít, přitom máte k úspěchu jen krůček. Při komunikaci s kolegy, šéfem a důležitými lidmi…