JÍDELNÍČEK PRO LEPŠÍ SPÁNEK. Co jíst, abyste se ráno vzbudili čilí a plní elánu?

7. 1. 2016
JÍDELNÍČEK PRO LEPŠÍ SPÁNEK. Co jíst, abyste se ráno vzbudili čilí a plní elánu? | Zdroj: Profimedia.cz
Večeře je třetí nejdůležitější a také největší jídlo dne. Měla by být lehká, bohatá na pomalu se uvolňující sacharidy, bílkoviny a v menší míře i na kvalitní tuky. Umíte si takovou připravit?

Jak jíst

Dříve se tradovalo, že se máte najíst nejpozději do 18. hodiny a pak až do rána hladovět. Tento dietní mýtus se možná dal aplikovat na naše babičky, které chodily spát „se slepicemi“ a vstávaly za úsvitu, dnes však spíše připomíná trápení, které přežije jen silný jedinec.

Důvod je prostý, málokdo z nás totiž usne před desátou hodinou večer. A hladovějící mozek pak vysílá signály do žaludku a přemlouvá ho ke kručení, jež patří mezi nejčastější projevy hladu. Vy pak navštívíte ledničku a sníte vše, na co přijdete. Jdete tak z extrému do extrému, který pro vaše tělo znamená jediné – nutnost uložit si tuky do zásoby.

A pokud se opravdu trápíte hlady, hrozí vám i riziko, že organismus nebude mít energii v podobě glukózy neboli cukru v krvi, jenž slouží jako palivo pro mozek. A protože mozek nikdy neodpočívá, potřebuje spalovat i ve spánku. Pokud tedy hladovíte přes noc déle než 10 hodin, klesne vám hladina cukru v krvi, to se projeví změnami nálady, únavou a také bolestmi hlavy. A tohle tedy rozhodně není cesta, jak shodit vytoužená kila a užít si klidnou noc!

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Vypadá to, že se nyní můžete dostat do situace, na kterou jste si zadělali už minulý týden. Přitom by stačilo málo, abyste se tomu obloukem vyhnuli. Pomůže vám, když se budete orientovat…

Nejčtenější články