JÍDELNÍČEK PRO LEPŠÍ SPÁNEK. Co jíst, abyste se ráno vzbudili čilí a plní elánu?

7. 1. 2016
JÍDELNÍČEK PRO LEPŠÍ SPÁNEK. Co jíst, abyste se ráno vzbudili čilí a plní elánu? | Zdroj: Profimedia.cz
Večeře je třetí nejdůležitější a také největší jídlo dne. Měla by být lehká, bohatá na pomalu se uvolňující sacharidy, bílkoviny a v menší míře i na kvalitní tuky. Umíte si takovou připravit?

Jak jíst

Dříve se tradovalo, že se máte najíst nejpozději do 18. hodiny a pak až do rána hladovět. Tento dietní mýtus se možná dal aplikovat na naše babičky, které chodily spát „se slepicemi“ a vstávaly za úsvitu, dnes však spíše připomíná trápení, které přežije jen silný jedinec.

Důvod je prostý, málokdo z nás totiž usne před desátou hodinou večer. A hladovějící mozek pak vysílá signály do žaludku a přemlouvá ho ke kručení, jež patří mezi nejčastější projevy hladu. Vy pak navštívíte ledničku a sníte vše, na co přijdete. Jdete tak z extrému do extrému, který pro vaše tělo znamená jediné – nutnost uložit si tuky do zásoby.

A pokud se opravdu trápíte hlady, hrozí vám i riziko, že organismus nebude mít energii v podobě glukózy neboli cukru v krvi, jenž slouží jako palivo pro mozek. A protože mozek nikdy neodpočívá, potřebuje spalovat i ve spánku. Pokud tedy hladovíte přes noc déle než 10 hodin, klesne vám hladina cukru v krvi, to se projeví změnami nálady, únavou a také bolestmi hlavy. A tohle tedy rozhodně není cesta, jak shodit vytoužená kila a užít si klidnou noc!

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Pokuste se popovídat si s protějškem o tom, proč se k vám lidé chovají jinak než dřív. Hoďte za hlavu staré a nemoderní názory. Váš život bude najednou jednodušší a lépe organizovaný. Po…

Nejčtenější články