Jóga a posilování snižují riziko diabetu na polovinu

26. 1. 2014
Jóga a posilování snižují riziko diabetu na polovinu
Diabetes typu 2 je jedním z největších zdravotních strašáků dospělé populace na Západě. Nezdravý životní styl a obezita vedou k onemocnění, které vážně omezuje člověka v běžném životě. Přitom stačí začít cvičit jógu a posilovat. Oba typy pohybu při týdenní dotaci 3,5 hodiny sníží riziko diabetu typu 2 na polovinu.

„Už jen týden cvičení sníží riziko rozvoje diabetu typu 2 o třináct procent,“ tvrdí autoři výzkumu z Harvardovy univerzity.

Nejlepší výsledky přitom mají lidé, kteří se věnují alespoň 150 minutám aerobního pohybu týdně a šedesáti minutám posilování svalů. Výzkum se opírá o sledování stovky tisíc žen. U mužů by tak dotace aerobního cvičení a posilování byla poněkud vyšší.

„Naše studie naznačuje, že posilování svalů a kondiční aktivity (jóga, strečink, tónování postavy) souvisejí s nižším rizikem diabetu typu 2,“ tvrdí tým vědců z Harvardovy a Jihodánské univerzity.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Jediná potíž, se kterou se budete muset potýkat, bude zvýšený stres. Kupodivu ani to na vás nebude mít tak negativní vliv, jak by se dalo předpokládat. Zmizet by měly i ty potíže, jež jste…

Nejčtenější články

Články odjinud