JOGURTY: Který prospívá zdraví a který naopak škodí?

6. 4. 2016
JOGURTY: Který prospívá zdraví a který naopak škodí?
Zdraví prospěšný jogurt nebo mléčný nápoj by měl ve 100 gramech či mililitrech obsahovat maximálně 5 g přidaného cukru, 0,1 g soli a 1,4 g nasycených mastných kyselin. Prostudujte etikety... Co myslíte, kolik vyhovujících výrobků najdete? Ano, bohužel velmi málo.

Co vyhovuje

Uvedené parametry vycházejí z doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO) a jsou stanoveny nezávislým mezinárodním vědeckým výborem The Choices Programme, jehož součástí je i česká iniciativa „Vím, co jím a piju“.

Iniciativa nechala v nezávislé laboratoři otestovat 20 převážně zakysaných mléčných nápojů a 9 jogurtů českých i nadnárodních potravinářských firem na rizikové živiny, jejichž nadbytek v potravě může poškodit lidské zdraví. Sledovanými živinami byly sacharidy (a z nich hlavně přidaný cukr), dále tuk, resp. nasycené mastné kyseliny, a sůl. Výsledek?

Daným kritériím vyhovělo jen 5 mléčných nápojů a jediný jogurt. Zbývající výrobky většinou ztroskotaly na příliš vysokém obsahu uměle přidaného cukru a 7 jogurtů překročilo povolené množství nasycených mastných kyselin.

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Ve vaší blízkosti se objeví pár zajímavých osob opačného pohlaví. Budou to zrozenci ve znamení Vah, jejichž jiskra neunikne vaší pozornosti. Určitě se spolu nudit nebudete. Jste-li zadaní,…

Nejčtenější články