JOGURTY: Který prospívá zdraví a který naopak škodí?

6. 4. 2016
JOGURTY: Který prospívá zdraví a který naopak škodí?
Zdraví prospěšný jogurt nebo mléčný nápoj by měl ve 100 gramech či mililitrech obsahovat maximálně 5 g přidaného cukru, 0,1 g soli a 1,4 g nasycených mastných kyselin. Prostudujte etikety... Co myslíte, kolik vyhovujících výrobků najdete? Ano, bohužel velmi málo.

Co vyhovuje

Uvedené parametry vycházejí z doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO) a jsou stanoveny nezávislým mezinárodním vědeckým výborem The Choices Programme, jehož součástí je i česká iniciativa „Vím, co jím a piju“.

Iniciativa nechala v nezávislé laboratoři otestovat 20 převážně zakysaných mléčných nápojů a 9 jogurtů českých i nadnárodních potravinářských firem na rizikové živiny, jejichž nadbytek v potravě může poškodit lidské zdraví. Sledovanými živinami byly sacharidy (a z nich hlavně přidaný cukr), dále tuk, resp. nasycené mastné kyseliny, a sůl. Výsledek?

Daným kritériím vyhovělo jen 5 mléčných nápojů a jediný jogurt. Zbývající výrobky většinou ztroskotaly na příliš vysokém obsahu uměle přidaného cukru a 7 jogurtů překročilo povolené množství nasycených mastných kyselin.

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Do prvního pracovního dne se vyspíte do růžova. Vaši mysl okupují tajné plány a chuť je splnit. Pracovní morálka je nyní jedinečná, a tak byste se měli pustit do realizace. Výhodnější čas…

Nejčtenější články

Doporučujeme