Když jídlo pomáhá cítit se lépe

12. 3. 2012
Když jídlo pomáhá cítit se lépe
Každé nádorové onemocnění je velmi náročné nejen fyzicky, ale také psychicky. Jednou z cest, která nám pomůže udržet si v průběhu nemoci stabilní náladu a vyhnout se depresím, může být změna našich stravovacích zvyklostí. Zařazujte do svého jídelníčku co nejčastěji potraviny, které svědčí vašemu tělu a jejichž příznivý účinek se projeví i na vaší psychice.

www.ulekare.cz

Šest druhů potravin, které vám pomohou cítit se lépe

Potraviny s vitamínem B12 a kyselinu listovou – podle odborníků nás tyto dva vitamíny pomáhají chránit před nemocemi centrálního nervového systému, před poruchami nálady a demencí. Pokud chcete přijmout oba tyto vitamíny ve větším množství najednou, zařaďte do jídelníčku například fazole s hovězím masem, zelený salát s kuřecím masem nebo uzeného lososa s brokolicí.

Čerstvé ovoce a zelenina – čerstvé ovoce a zelenina jsou přímo nacpané výživnými látkami a prospěšnými vitamíny. Lidé, kteří jedí hodně ovoce a zeleniny, se cítí zdravější, a čím více čerstvé stravy do jídelníčku zařadíte, tím lépe.

Jídlo bohaté na selen – selen je důležitý minerál a zároveň patří mezi antioxidanty, to znamená, že naše tělo zbavuje volných kyslíkových radikálů. Některé studie přitom ukázaly, že zvýšené množství kyslíkových radikálů je především u starších lidí spojené s projevy mírné deprese. Mezi potraviny bohaté na selen patří celozrnné výrobky, hnědá neloupaná rýže, libové maso, fazole nebo listová zelenina.

Ryby – před depresí nás pomáhají chránit také ryby, především mořské ryby s vyšším obsahem tuku, jako je například losos, sardinky nebo tuňák. Aby měl příjem ryb nějaký znatelný účinek, měli bychom je do svého jídelníčku zařazovat vícekrát týdně.

Potraviny s obsahem vitamínu D – u řady lidí mají příznivý vliv na jejich náladu hřejivé sluneční paprsky a je to právě slunce, které našemu tělu umožňuje vytvářet si dostatek vitamínu D. Když je slunce nedostatek, můžeme vitamín D najít třeba v mořských rybách, játrech, tučnějších sýrech nebo vaječném žloutku.

Čokoláda – kromě výše uvedených „zdravých“ jídel si každý den dopřejte trochu kvalitní tmavé čokolády. Hořká čokoláda podporuje uvolňování endorfinů, čímž zlepšuje náladu, ale má i další příznivé účinky – snižuje krevní tlak a pomáhá bránit vzniku srdečních onemocnění.

www.ulekare.cz

ČTĚTE TAKÉ:
Na péči o stárnoucí rodiče se dobře připravte předem

ČTĚTE TAKÉ:
Necvičíš? Neudržíš! Inkontinence v běžném životě

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Esemeska vás dostane do stavu silné nervozity, se kterou byste sami velice těžko bojovali. Naštěstí se najde vstřícný člověk, který vám podá nezištně a dokonce rád pomocnou ruku. Bude-li…

Nejčtenější články