Klíčová role vlákniny při hubnutí: Kolik jí musíme sníst, abychom zhubli?

24. 5. 2020
Klíčová role vlákniny při hubnutí: Kolik jí musíme sníst, abychom zhubli?
Čím více vlákniny budete jíst, tím plnější se budete cítit a později dostanete hlad. Vláknina je tak důležitá i při hubnutí. Bohužel, většina z nás jí konzumuje ve stravě méně, než je dostačující. Kde ji najdete a kolik je zapotřebí ji za den sníst, aby šla kila dolů?

Kolik vlákniny byste měli denně sníst?

Průměrná žena by měla přijmout za den 25 gramů vlákniny. To je údaj, který vám asi nic neříká, jak si ho tedy spočítat? Doporučujeme z počátku si třeba zkusit vyplňovat nějakou aplikaci či program na počítání kalorií, který dokáže vyčíslit i přijaté živiny, tedy i gramy vlákniny. My jsme si zkusili spočítat takovou běžnou snídani, svačinu a kus oběda:
70 gramů ovesných vloček a 150 gramů bílého jogurtu k snídani = 5 gramů vlákniny
průměrné jablko na svačinu (120 gramů) = 3,7 gramů vlákniny
Stačí přihodit čočku k obědu: 200 gramů vařené čočky obsahuje 15,8 gramů vlákniny
Celkem: 25 gramů.  

A máte splněno. Hodně vlákniny najdete v ovoci, zelenině, luštěninách a celozrnném pečivu. Ovoce byste měli konzumovat syrové, pak je vláknina neporušená, zatímco vaření degraduje její obsah. 

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Uvědomíte si dnes, že to, co jste dříve dělali automaticky a s větším nasazením, nyní nejde tak snadno. Řešením je odpočívat více, než jste byli dosud zvyklí. Nepodceňujte to, i když…

Nejčtenější články

Doporučujeme