Konec nespavosti i počítání oveček. Víme, jak usnout za 10, 60 či 120 vteřin

18. 10. 2020
Konec nespavosti i počítání oveček. Víme, jak usnout za 10, 60 či 120 vteřin
Trávíte někdy více času snahou usnout než samotným spánkem? Pokud jste příliš urputní, spánek spíš bojkotujete. Přinášíme vám několik metod, které ukončí nekonečné převalování v posteli. Jednu z osvědčených technik používá Americká armáda, aby vojáci ve válce netrpěli nespavostí.

Snaha je kontraproduktivní

„Poslední srpnový den jsem byla z nového školního roku snad víc nervózní než má desetiletá dcera. Nejvíc jsem se bála, že zaspíme. A tak jsem ležela v posteli, otáčela se ze strany na stranu a nemohla usnout. Pak jsem počítala, zhluboka dýchala, ale nic nezabíralo. Čím víc jsem se snažila, tím to bylo horší. Nakonec jsem usnula asi čtyři hodiny před budíkem a ráno jsme zaspali,“ popisuje maminka Anna Kovářová.

Podle odborníků jde o zcela normální stav – čím víc se snažíme usnout, tím víc spánek oddalujeme. Vytváříme si totiž nervózní energii, která naši mysl udržuje v pohotovosti. A spánek pak nemůže přijít. A pokud se nedokáže zastavit mysl, nemůže logicky spát ani tělo. Existují ale triky, kterými můžete rozháranou mysl okamžitě zklidnit a tělo nakonec odvede svou práci a usne.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Vaše kondice je výborná, a proto byste se měli zaměřit na sportovní vyžití. Nemusíte se ničit někde v posilovně. Postačí rychlá chůze či túra. Klidně do svých plánů zahrňte rodinu i…

Nejčtenější články

Doporučujeme