Krevní skupina O - vznik, vývoj a vlastnosti

11. 2. 2002
Krevní skupina O - vznik, vývoj a vlastnosti
Vaše krevní skupin je silným genetickým otiskem, který Vás identifikuje tak přesně, jako Vaše DNA. Když použijete Vaši individuální charakteristiku krevní skupiny jako vodítko pro způsob stravování a životního stylu, budete zdravější, dosáhnete přirozenou cestou své ideální hmotnosti a podstatně zpomalíte proces stárnutí.

Krevní skupina O
vznik, vývoj a vlastnosti

Vaše krevní skupin je silným genetickým otiskem, který Vás identifikuje tak přesně, jako Vaše DNA. Když použijete Vaši individuální charakteristiku krevní skupiny jako vodítko pro způsob stravování a životního stylu, budete zdravější, dosáhnete přirozenou cestou své ideální hmotnosti a podstatně zpomalíte proces stárnutí.

O znamená starý ( Old). Jde o nejstarší krevní skupinu lidstva, která se objevila přibližně před 40 000 lety a posunula lidský druh na vrchol potravinového řetězce, takže se z něho stala nejnebezpečnější šelma na zemi.Člověk se živil především lovem zvěře a postupně s mizejícími stády přešel i na stravu rostlinnou, různá semena, plody, kořínky apod.

Člověk s krevní slupinou O je především konzumentem masa, má odolný trávicí systém, nadměrně aktivní imunitní systém, nesnáší adaptaci na novou stravu a změny prostředí, nejlépe reaguje na stres intenzivní fyzickou aktivitou a potřebuje účinný metabolismus k udržení štíhlosti a energie.

Lidem s krevní skupinou O prospívá intenzivní fyzické cvičení a živočišné bílkoviny. Trávicí trakt těchto lidí si pamatuje dávné doby, kdy lovci - sběrači museli být ve výtečné fyzické kondici a živili se převážně masem.Stravovací doporučení současnosti všeobecně odrazují od nadměrné konzumace živočišných bílkovin, protože bylo prokázáno, že nasycené tuky představují rizikový faktor v rozvoji srdečních onemocnění a rakoviny. Bylo totiž zjištěno, že většina masa, které v dnešní době konzumujeme, obsahuje velké množství tuku a je znehodnoceno nevybíravým používáním hormonů a antibiotik.

Naštěstí se v poslední době dostává do popředí také maso vypěstované v organickém zemědělství a od zvířat s volným výběhem. Ťspěch stravování pro krevní skupinu O závisí na tom, zda použijete pouze libové maso, drůbež a ryby, neobsahující žádné chemické látky. Lidé s krevní skupinou O nemají tolik v oblibě mléčné výrobky a obilí jako jiné krevní skupiny, protože jejich trávicí systém se na ně dosud ještě pořádně neadaptoval.

Na začátku stravování pro krevní skupinu O budete ubývat na váze pouze tím, že omezíte konzumaci obilí, chleba, luštěnin a fazolí. Hlavním faktorem váhového přírůstku lidí s krevní skupinou O je lepek, který je obsažen v pšeničných klíčcích a celozrnných výrobcích. Místo uchování štíhlé linie a stavu s vysokou energií dojde působením lepkových lektinů k porušení metabolismu inzulínu a narušení efektivního využití kalorií. Konzumaci lepku lze přirovnat k používání benzinu se špatným oktanovým číslem v automobilu. Namísto dodání paliva jen ztěžuje motoru práci. Kukuřice působí stejně, ale ne v takovém rozsahu jako pšenice. K váhovému přírůstku přispívají také další faktory. Určité druhy fazolí a luštěnin, zejména čočka a fazol obecný, obsahují lektiny, které se ukládají do svalové tkáně a způsobují v nich zásaditou reakci, čímž se snižuje jejich schopnost fyzické aktivity.
Další faktor, který se podílí na váhovém přírůstku u krevní skupiny O má vztah k funkci štítné žlázy. Lidé s krevní skupinou O mají sklon k nízkým hladinám hormonů štítné žlázy. Tento stav nastává proto, že krevní skupina O nevstřebává v dostatečném množství jód. ( Jód je prvek, jehož hlavní funkcí je tvorba hormonů štítné žlázy. Mezi příznaky nedostatečného vstřebávání jódu patří váhový přírůstek, zadržování tekutin v těle, úbytek svalové tkáně a velká únava.

POTRAVINY PODPORUJÍCÍ VÁHOVÝ PŘÍRťSTEK

  • Pšeničný lepek - narušuje účinnost inzulínu, zpomaluje metabolismus
  • Kukuřice - narušuje účinnost inzulínu, zpomaluje metabolismus
  • Fazol obecný - narušuje využití kalorií
  • Modré fazole - narušují využití kalorií
  • Čočka - potlačuje správný metabolismus živin
  • Zelí - potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Růžičková kapusta - potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Květák - potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Hořčice - potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy

POTRAVINY PODPORUJÍCÍ VÁHOVÝ ŤBYTEK

  • Mořská řasa - obsahuje jód, zvyšuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Mořské produkty - obsahují jód, zvyšují tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Sůl s jódem - obsahuje jód, zvyšuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Játra - zdroj vitamínů řady B, podporují účinný metabolismus
  • Červené maso - podporuje účinný metabolismus
  • Kapusta, špenát, brokolice - podporují účinný metabolismu

Pokračování příště.

autor: Iva Hédlová
Poradna zdravého hubnutí
www.studiohedis.help24

Témata článku:   

Přečtěte si také

Horoskopy

Bohužel se dočkáte zklamání od někoho z vašeho blízkého okolí. Možná vás zaskočí nepříjemné zprávy či situace v rodině. Naslouchejte svému nitru, protože vaše intuice vás nezklame ani…

Nejčtenější články