Krevní skupina O - vznik, vývoj a vlastnosti

11. 2. 2002
Krevní skupina O - vznik, vývoj a vlastnosti
Vaše krevní skupin je silným genetickým otiskem, který Vás identifikuje tak přesně, jako Vaše DNA. Když použijete Vaši individuální charakteristiku krevní skupiny jako vodítko pro způsob stravování a životního stylu, budete zdravější, dosáhnete přirozenou cestou své ideální hmotnosti a podstatně zpomalíte proces stárnutí.

Krevní skupina O
vznik, vývoj a vlastnosti

Vaše krevní skupin je silným genetickým otiskem, který Vás identifikuje tak přesně, jako Vaše DNA. Když použijete Vaši individuální charakteristiku krevní skupiny jako vodítko pro způsob stravování a životního stylu, budete zdravější, dosáhnete přirozenou cestou své ideální hmotnosti a podstatně zpomalíte proces stárnutí.

O znamená starý ( Old). Jde o nejstarší krevní skupinu lidstva, která se objevila přibližně před 40 000 lety a posunula lidský druh na vrchol potravinového řetězce, takže se z něho stala nejnebezpečnější šelma na zemi.Člověk se živil především lovem zvěře a postupně s mizejícími stády přešel i na stravu rostlinnou, různá semena, plody, kořínky apod.

Člověk s krevní slupinou O je především konzumentem masa, má odolný trávicí systém, nadměrně aktivní imunitní systém, nesnáší adaptaci na novou stravu a změny prostředí, nejlépe reaguje na stres intenzivní fyzickou aktivitou a potřebuje účinný metabolismus k udržení štíhlosti a energie.

Lidem s krevní skupinou O prospívá intenzivní fyzické cvičení a živočišné bílkoviny. Trávicí trakt těchto lidí si pamatuje dávné doby, kdy lovci - sběrači museli být ve výtečné fyzické kondici a živili se převážně masem.Stravovací doporučení současnosti všeobecně odrazují od nadměrné konzumace živočišných bílkovin, protože bylo prokázáno, že nasycené tuky představují rizikový faktor v rozvoji srdečních onemocnění a rakoviny. Bylo totiž zjištěno, že většina masa, které v dnešní době konzumujeme, obsahuje velké množství tuku a je znehodnoceno nevybíravým používáním hormonů a antibiotik.

Naštěstí se v poslední době dostává do popředí také maso vypěstované v organickém zemědělství a od zvířat s volným výběhem. Ťspěch stravování pro krevní skupinu O závisí na tom, zda použijete pouze libové maso, drůbež a ryby, neobsahující žádné chemické látky. Lidé s krevní skupinou O nemají tolik v oblibě mléčné výrobky a obilí jako jiné krevní skupiny, protože jejich trávicí systém se na ně dosud ještě pořádně neadaptoval.

Na začátku stravování pro krevní skupinu O budete ubývat na váze pouze tím, že omezíte konzumaci obilí, chleba, luštěnin a fazolí. Hlavním faktorem váhového přírůstku lidí s krevní skupinou O je lepek, který je obsažen v pšeničných klíčcích a celozrnných výrobcích. Místo uchování štíhlé linie a stavu s vysokou energií dojde působením lepkových lektinů k porušení metabolismu inzulínu a narušení efektivního využití kalorií. Konzumaci lepku lze přirovnat k používání benzinu se špatným oktanovým číslem v automobilu. Namísto dodání paliva jen ztěžuje motoru práci. Kukuřice působí stejně, ale ne v takovém rozsahu jako pšenice. K váhovému přírůstku přispívají také další faktory. Určité druhy fazolí a luštěnin, zejména čočka a fazol obecný, obsahují lektiny, které se ukládají do svalové tkáně a způsobují v nich zásaditou reakci, čímž se snižuje jejich schopnost fyzické aktivity.
Další faktor, který se podílí na váhovém přírůstku u krevní skupiny O má vztah k funkci štítné žlázy. Lidé s krevní skupinou O mají sklon k nízkým hladinám hormonů štítné žlázy. Tento stav nastává proto, že krevní skupina O nevstřebává v dostatečném množství jód. ( Jód je prvek, jehož hlavní funkcí je tvorba hormonů štítné žlázy. Mezi příznaky nedostatečného vstřebávání jódu patří váhový přírůstek, zadržování tekutin v těle, úbytek svalové tkáně a velká únava.

POTRAVINY PODPORUJÍCÍ VÁHOVÝ PŘÍRťSTEK

  • Pšeničný lepek - narušuje účinnost inzulínu, zpomaluje metabolismus
  • Kukuřice - narušuje účinnost inzulínu, zpomaluje metabolismus
  • Fazol obecný - narušuje využití kalorií
  • Modré fazole - narušují využití kalorií
  • Čočka - potlačuje správný metabolismus živin
  • Zelí - potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Růžičková kapusta - potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Květák - potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Hořčice - potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy

POTRAVINY PODPORUJÍCÍ VÁHOVÝ ŤBYTEK

  • Mořská řasa - obsahuje jód, zvyšuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Mořské produkty - obsahují jód, zvyšují tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Sůl s jódem - obsahuje jód, zvyšuje tvorbu hormonů štítné žlázy
  • Játra - zdroj vitamínů řady B, podporují účinný metabolismus
  • Červené maso - podporuje účinný metabolismus
  • Kapusta, špenát, brokolice - podporují účinný metabolismu

Pokračování příště.

autor: Iva Hédlová
Poradna zdravého hubnutí
www.studiohedis.help24

Témata článku:   

Přečtěte si také

Horoskopy

Se svým životem jste po včerejšku spokojeni. Ve vztahu je sice trochu nedýchatelno, ale nic, co by se nedalo vydržet. Jediným zádrhelem mohou být nevhodné investice, pofidérní půjčky,…

Nejčtenější články

Doporučujeme