Menopauza a nespavost? 7 tipů, jak lépe spát a cítit se v pohodě

26. 6. 2017
Menopauza a nespavost? 7 tipů, jak lépe spát a cítit se v pohodě
Pokud je vám kolem padesáti a máte problém usnout nebo se v noci budíte, asi je na vině blížící se menopauza. K tomu připočítejte noční pocení či návaly a frustrace je na světě. I s tím se dá ale něco dělat! Poradíme vám několik strategií, které vaše potíže zmírní.

Co je příčinou nespavosti?

Jakmile se blíží menopauza nebo už jí procházíte, vaše vaječníky přestávají produkovat hormony estrogen a progesteron. Pokles těchto hormonů může způsobit návaly horka i noční pocení. Jakmile začne stoupat teplota vašeho těla a vy máte pocit, že jste v sauně, můžete se ze spánku probudit. Než návaly horka pominou, může to trvat několik dlouhých minut nebo i hodinu. Není divu, že nemůžete spát! Kromě toho dochází k problémům se spánkem v důsledku deprese, úzkosti nebo poruch nálady během perimenopauzy či menopauzy. A když čelíte mimořádnému emočnímu stresu, můžete hůře spát. Málo toho není, že? Ovšem nepropadejte zoufalství, i s tím se dá něco podniknout.

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Jestli patříte mezi ty, kteří se cítí osamělí a teprve svůj protějšek hledají, berte to s nadhledem. Hlavně se nefixujte na vidinu pohádkového seznámení. Teď jsou sice pravděpodobné…

Nejčtenější články

Články odjinud