Mlsání k odpolední kávě: Ne vždycky musí narušit zdravý jídelníček

15. 1. 2021 Reklama
Mlsání k odpolední kávě: Ne vždycky musí narušit zdravý jídelníček
I když si pečlivě hlídáte, co sníte, nemusíte si odpírat mlsání. Stačí jen vědět, po čem sáhnout a zdravý jídelníček vám to nijak nenaruší.

Základ zdravého životního stylu je především pestré stravování a dostatek pohybu. Máme pro vás tipy, jak připravit zdravou svačinu do práce, doplnit energii a zároveň zahnat chuť na sladké. 

3 tipy na zdravé mlsání

Svačinu si neodpírejte. Naopak jezte více menších porcí během dne. Snáze tak doplníte potřebnou energii a všechny makroživiny. A neskončíte večer před ledničkou, kde sezobnete, co vám přijde pod ruku. U svačiny vsaďte na komplexní sacharidy, vlákninu, zdravé tuky a bílkoviny.

Řecký jogurt s ovocem a BeBe Dobré ráno

Rychlá jednoduchá svačina do práce, která doplní bílkoviny a dodá energii díky kvalitním celozrnným obilovinám. Cereální sušenky BeBe Dobré ráno obsahují vysoký podíl vlákniny, která zajistí pocit sytosti na delší dobu. Navíc jsou upečené z ovesných vloček, celozrnné špaldové a ječné mouky a pohanky.

Doplněním kvalitních složených sacharidů předejdete nekontrolovatelné chuti na sladké. Na rozdíl od jednoduchých cukrů vám dodají energii na delší dobu. Vláknina v nich se zase postará o to, že nebudete mít za chvíli opět hlad.

Jednoduché slané muffiny s vejci a šunkou

Slané muffiny jsou parádní volba na snídani i svačinu do krabičky. Přidejte do nich trochu kvalitní celozrnné mouky – třeba špaldové nebo ječné. Těsto bude lépe držet pohromadě a dostanete do těla komplexní sacharidy.

Na jednoduché slané muffiny plné bílkovin vám stačí vajíčka, vysokoprocentní šunka, tvrdý sýr (gouda, čedar) nebo mozzarella, hrst cherry rajčátek, lístky špenátu, sůl, pepř a celozrnná mouka.
Sýr nastrouhejte, šunku nakrájejte na malé kousky, všechny ingredience smíchejte dohromady.

Nalijte těsto do košíčků na muffiny a pečte na 160 °C asi 10-15 minut.

Cottage na sladko s jablky, skořicí a ořechy

Lehká, ale výživná svačina do práce provoněná skořicí. Bílkoviny mají ideální sytící vlastnosti a v jednom balení cottage sýra jich najdete skoro 20 g. Ochuťte cottage skořicí a medem, přidejte hrst kešu nebo vlašských ořechů. Navrch dejte na tenké měsíčky nakrájené jablko.
V jedné svačině máte ideální kombinaci bílkovin, sacharidů a zdravých tuků.

Tip: Vlašské ořechy obsahují velké množství důležitých nenasycených mastných kyselin omega-3 a omega-6. Pozor ale na množství, zdravá porce oříšků je 10-20 g denně.

Témata článku:   

Přečtěte si také

Horoskopy

Profesní sféra je parádně rozjetá a zasloužíte si každodenní pochvalu. Pokud jste se pustili do nového projektu, vše vám vychází. Jeden z kolegů vám milerád pomůže, protože není vaším…