Moc sportu, žádný cukr a slunce aneb 7 zdravých návyků, které vám škodí!

Moc sportu, žádný cukr a slunce aneb 7 zdravých návyků, které vám škodí!

Myslíte si, že pro své zdraví děláte spoustu užitečných věcí, a nemoci se vám tak obloukem vyhnou? Pak vás možná překvapí, že mnoho zdravě vypadajících zvyků má v důsledku úplně opačný efekt.

Vyhýbáte se slunci

Pokud se kvůli obavě z rakoviny kůže neopalujete nebo jdete na sluníčko jen s opalovacími krémy, měla byste vědět, že přiměřeně dlouhý pobyt na slunci je dokonce zdraví prospěšný. Sluneční svit napomáhá produkci vitaminu D, který je důležitý pro vstřebávání vápníku a fosforu, ty jsou nezbytné pro zdravé kosti, zuby a svaly. Navíc každý šestý člověk má tohoto vitaminu nedostatek.

Co je ideální? 

Jděte alespoň na dvacet minut denně na slunce, a to bez ochranných krémů. Vždy ale berte na vědomí typ a stav vaší pokožky!

Pokračování 2 / 7

Pijete víno na uvolnění

Sklenka vína je plná antioxidantů a vitaminů, takže pokud zůstanete jen u jedné denně, své zdraví nijak neohrozíte. Jestliže ale budete pravidelně konzumovat větší množství alkoholu v krátkém časovém rozmezí, dáte zabrat svému imunitnímu systému a zabráníte vylučování nežádoucích bakterií z těla. A ještě pozor, dlouhodobé pravidelné užívání alkoholu narušuje pravidelný spánkový cyklus.

Co je ideální? 

Pijte s mírou, občas zkuste na pár dnů alkohol vynechat úplně. Jen tak na zkoušku, abyste si dokázala, že ho vlastně nepotřebujete. A nezapomeňte, že antioxidanty najdete i v čerstvých hroznech.

Pokračování 3 / 7

Denně úporně cvičíte

Pohyb je nesmírně důležitý, ale jako u všeho v životě i zde platí: všeho s mírou. Pokud cvičíte každý den, svaly nemají čas regenerovat. Odborníci se sice shodují, že lidé, kteří se pravidelně hýbou, bývají méně nemocní než zapřisáhlí peciválové, ale důležitý je i odpočinek. Během cvičení se totiž do těla vyplavují dva hormony – kortizol a adrenalin, které můžou dlouhodobě imunitu organizmu naopak narušit.

Co je ideální? 

Střídejte náročné tréninky s těmi lehčími a vždy dbejte na to, abyste během týdně měla aspoň jeden nebo dva dny, kdy necháte svaly odpočívat.

Pokračování 4 / 7

Čistíte si zuby po každém jídle

Než si po jídle vezmete kartáček do ruky, počkejte alespoň půl hodiny. Vaše sliny totiž potřebují čas na zneutralizování kyselin a posílení zubní skloviny. Je také načase přestat sdílet svůj kartáček s přítelem a ten starý roztřepený nemilosrdně vyhodit. Podle výzkumů Manchesterské univerzity obsahuje každý kartáček okolo 10 milionů bakterií, které se můžou snadno šířit!

Co je ideální? 

Kartáček měňte každé tři měsíce a nikdy ho nikomu nepůjčujte. Zuby si čistěte nejdřív 30 minut po jídle.

Pokračování 5 / 7

Vzdáváte se sacharidů

Pokud jste ze svého jídelníčku vyloučila bílý chléb, rýži a cukr, udělala jste dobře. Bránit se ale naprosto všem druhům sacharidů je nejen zdraví škodlivé, ale ani se vám nepodaří nadobro shodit nežádoucí kila. Celozrnné potraviny by měly být důležitou součástí vyvážené a pestré stravy. Nejenže jsou zdrojem prospěšné vlákniny, ale také napomáhají růstu zdravých bakterií ve střevech.

Co je ideální? 

Zařaďte do jídelníčku hnědou rýži, quinou a celozrnné pečivo. Stačí jich sníst denně jednu hrst.

Pokračování 6 / 7

Myjete se antibakteriálními gely

Výrobce tvrdí, že tyto gely zabíjí až 99 % bakterií, ve skutečnosti se jedná zhruba jen o polovinu. Horší ale je, že gely zároveň můžou kůži vysušovat a dráždit.

Co je ideální? 

Ruce včetně jejich hřbetu, prstů a okolí nehtů si myjte jen mýdlem pod tekoucí horkou vodou.

Pokračování 7 / 7

Spánkový deficit doháníte o víkendech

Možná si myslíte, že víkendové pospávání do oběda vám dobije baterky na celý další týden, takhle ale tělo nefunguje. Naopak pokud jste zvyklá na určitý počet hodin spánku každý den a pak budete spát moc dlouho, můžete zvýšit riziko srdečních onemocnění a cukrovky.

Co je ideální? 

Spěte alespoň sedm hodin denně, a pokud je to možné, choďte spát před půlnocí a vstávejte i o víkendech v pravidelnou hodinu tak, jak je vaše tělo zvyklé.

Doporučujeme

Články odjinud