Mýty o pitném režimu: Jak správně pít, aby nedošlo k dehydrataci?

23. 6. 2017
Mýty o pitném režimu: Jak správně pít, aby nedošlo k dehydrataci?
Tekutiny jsou pro organismus důležité a pitný režim je třeba brát na zřetel. Co je ale správné a jaké rady jsou jen mýtus?

Mýtus: Denně je nutné vypít alespoň 2 l tekutin

Doporučené množství tekutin je závislé na věku a hmotnosti, ročním období a především na fyzické aktivitě člověka. Doplnit byste měla minimálně tolik tekutin, kolik jí během dne ztratíte v moči, dýcháním a pocením. Například tělo sportovce si v parnu žádá i 5 litrů vody denně, naopak člověk se sedavým způsobem života nemusí za příhodných podmínek potřebovat ani 2 litry. Zlaté pravidlo, kterým by se měl řídit každý dospělý v kterýkoli čas, zní minimálně 30 ml vody na 1 kg váhy denně.

Důležitou indicií jsou rozdíly ve stravování. Zatímco ovoce a zeleninu tvoří až z 90 procent voda, trvanlivé, koncentrované a sušené potraviny své přirozené množství vody ztratily. Pokud se tedy stravujete zdravě, získáte dost vody i z jídla a nemusíte se prolévat dvěma litry dalších tekutin, naopak se špatnými stravovacími návyky se nároky na dostatečný pitný režim zvyšují.

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Esemeska vás dostane do stavu silné nervozity, se kterou byste sami velice těžko bojovali. Naštěstí se najde vstřícný člověk, který vám podá nezištně a dokonce rád pomocnou ruku. Bude-li…

Nejčtenější články