Mýty o pitném režimu: Jak správně pít, aby nedošlo k dehydrataci?

23. 6. 2017
Mýty o pitném režimu: Jak správně pít, aby nedošlo k dehydrataci?
Tekutiny jsou pro organismus důležité a pitný režim je třeba brát na zřetel. Co je ale správné a jaké rady jsou jen mýtus?

Mýtus: Denně je nutné vypít alespoň 2 l tekutin

Doporučené množství tekutin je závislé na věku a hmotnosti, ročním období a především na fyzické aktivitě člověka. Doplnit byste měla minimálně tolik tekutin, kolik jí během dne ztratíte v moči, dýcháním a pocením. Například tělo sportovce si v parnu žádá i 5 litrů vody denně, naopak člověk se sedavým způsobem života nemusí za příhodných podmínek potřebovat ani 2 litry. Zlaté pravidlo, kterým by se měl řídit každý dospělý v kterýkoli čas, zní minimálně 30 ml vody na 1 kg váhy denně.

Důležitou indicií jsou rozdíly ve stravování. Zatímco ovoce a zeleninu tvoří až z 90 procent voda, trvanlivé, koncentrované a sušené potraviny své přirozené množství vody ztratily. Pokud se tedy stravujete zdravě, získáte dost vody i z jídla a nemusíte se prolévat dvěma litry dalších tekutin, naopak se špatnými stravovacími návyky se nároky na dostatečný pitný režim zvyšují.

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Zásadní problémy, které vás nyní mohou potkat, budou souviset s vaším životním stylem. Jak jistě sami dobře víte, nikdy není pozdě začít žít podle zákonů, které vás vyvedou z bludiště…

Nejčtenější články

Články odjinud