Nechcete jíst maso? Tady je 8 tipů, jak zařadit do jídelníčku bílkoviny

19. 9. 2021
Taky je vám líto zvířat nebo nechcete jíst tolik masa a dalších živočišných produktů z jiného důvodu, ale bojíte se, že přiberete, protože nebudete mít dostatek bílkovin? Tady jsou potraviny, které vám dodají bílkoviny a přitom je hravě zařadíte do jídelníčku.

Dostatek bílkovin je základ

Jednou z největších starostí veganů a vegetariánů je, jak si ve stravě zajistit dostatek bílkovin, když dotyční nejí maso a živočišné produkty. Zbytečně, některé potraviny rostlinného původu jsou bílkovinami přímo nabité. Zařadit rostlinné zdroje bílkovin do jídelníčku by měl ale každý – je to zdravější, snazší na trávení, ekonomičtější i ekologičtější. „Bílkoviny se nacházejí doslova v každé rostlinné potravině – dokonce i v kávě! Potřebu bílkovin tak lze snadno uspokojit konzumací potravin, jako jsou fazole, sójové potraviny, ořechy, semena a celozrnné produkty,“ říká odbornice na výživu Whitney Englishová.

Při zařazování rostlinných zdrojů bílkovin se držte jednoduchého pravidla – skutečné potraviny jsou vždy zdravější a levnější než vysoce zpracované potraviny ve formě různých napodobenin masných výrobků, nebo dokonce proteinových prášků. „Alternativy masa jsou v pořádku, pokud je máte rádi, ale mají méně vlákniny, vitaminů a minerálů než skutečná jídla,“ vysvětluje odbornice na výživu Claire Carltonová.

Podle současných stravovacích trendů nepotřebuje člověk ani tolik bílkovin, kolik se dříve udávalo. Průměrná žena potřebuje jen asi 46 gramů bílkovin denně. Chcete-li si hlídat příjem bílkovin, zaměřte se na tyto zdroje.

Podívejte se na video, kde najdete, které potraviny mají nejvyšší množství bílkovin: 

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Dny volna jsou dávno v nenávratnu, ale již brzy vás čeká další víkend. V práci to nestojí za nic, ale nepodléhejte depresi. Vaše schopnosti a komunikace s kolegy jsou výborné. Jediný…