Nepodceňujte pitný režim

13. 11. 2013
Nepodceňujte pitný režim
[Soutěž] Odborná literatura uvádí, že denně potřebujeme vypít minimálně 1,2 litru tekutin. Dbejte spíše na to, aby bylo tekutin o něco více, ale nejste-li vystaveni mimořádnému vedru nebo fyzické zátěži, není vhodné zvyšovat příjem tekutin nad 3 litry. Nedostatečný pitný režim škodí zdraví, ale nárazové a překotné pití také, protože příliš zatěžuje ledviny.

Nejlépe je pít průběžně po celý den od samého rána. Začněte den tím, že si hned po probuzení dáte sklenici čisté anebo mírně ochucené vody. Nastartujete tím metabolismus. Zvolíte-li vodu s příchutí, pravděpodobně zjistíte, že vám nápoj více chutná. Zvykněte si doplnit snídani, oběd, večeři i svačiny vhodným nápojem. Pravidelný přísun vody udrží tělo po celý den aktivní a umožní správné fungování důležitých orgánů.

Nezapomeňte, že voda působí jako očistná kůra. Sklenici vody si dejte ke každému šálku kávy nebo hrnku černého čaje, protože kofein působí močopudně, což vede ke ztrátě tekutin. Množství přijímaných tekutin můžete snadno kontrolovat tím, že si nápoj připravíte předem do lahve o známém objemu. V práci nebo ve škole si láhev postavte na stůl a uvidíte, že večer bude vypitá.

Každý den si dopřejte dostatek ovoce a zeleniny, mají vysoký obsah vody. Ve svém jídelníčku nezapomínejte na polévky, které jsou vhodným doplňkem pitného režimu. Dříve než se půjdete napít,pojďte s námi soutěžit na www.recepty.cz/jakchutnapodzim/.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Dostanete se do míst, která jste ještě neobjevili nebo se tam vyskytujete jenom jednou za čas, ale litovat nebudete. Potkáte tam někoho, koho jste už dlouho neviděli a možná jste po něm i…

Nejčtenější články