Nepostradatelné železo – jak ho doplnit a lépe vstřebat?

9. 3. 2017 Komerční článek
Nepostradatelné železo – jak ho doplnit a lépe vstřebat? | Zdroj: PR
O významu pestré a vyvážené stravy nepochybuje asi nikdo, kdo dbá o své zdraví. Víte ale, že skladbou menu můžete přispět k tomu, aby tělo živiny z jídla co nejlépe vstřebalo? Pojďme se podívat, jak dopřát tělu dostatek železa a jak zbytečně nesnižovat jeho takzvanou biologickou dostupnost.

Tělo dospělého člověka obsahuje přibližně 3,5 až 5 gramů železa. Nejvíce se ho nachází v červeném krevním barvivu hemoglobinu. Červené krvinky potřebují hemoglobin, aby mohly správně fungovat, tedy zajišťovat zásobování všech tělesných buněk kyslíkem. Naše tělo si železo neumí vytvořit a potřebuje ho průběžně doplňovat. Ve stravě denně přijímáme přibližně 10 až 15 mg tohoto stopového prvku, z toho naše tenké střevo vstřebá jen 10 až 15 %. Zbytek se vyloučí.

Klepněte pro větší obrázek

Jak železo doplnit?

Nejlépe vstřebatelné, tzv. biologicky dostupné, je hemové železo, které je obsaženo v mase. Velmi bohatá na železo jsou játra, ale také červené maso, například libové hovězí. Cenným zdrojem železa, i když v hůře vstřebatelné formě, jsou potraviny rostlinného původu, například ořechy, luštěniny, obiloviny, broskve, meruňky, hroznové víno a rozinky, mořské řasy nebo datle.

Vstřebávání železa můžete skladbou jídelníčku podpořit. Příznivý vliv má, pokud spolu se zdrojem železa konzumujete zdroj vitamínu C, ať už jde o ovoce či zeleninu bohaté na tento vitamín nebo o sklenici pomerančové nebo citrónové šťávy, kterou si dáte k jídlu. V případě doplňků stravy patří k velmi dobře vstřebatelné formě glukonát železnatý, tedy organické železo, které obsahuje Floradix® Železo+, v němž nechybí ani vitamín C a ovocné šťávy zajištující příjemnou chuť bez rizika zácpy a zažívacích potíží. Tekutý doplněk stravy Floradix® Železo+ obsahuje například šťávu z hrušky, hroznového vína, černého rybízu, ostružiny či citrónu.

Klepněte pro větší obrázek

Naopak tanin, který obsahuje například čaj nebo káva, biologickou dostupnost železa snižuje, a proto byste se těmto nápojům ihned po jídle bohatém na železo měli vyhnout. K látkám, které snižují vstřebávání železa, patří také fytin, který se vyskytuje například v obilovinách, rýži a sóje, kyselina šťavelová obsažená například ve špenátu a rebarboře nebo vápník v mléčných výrobcích.

Tip pro vás:

K doplnění železa je určený doplněk stravy Floradix® Železo+ vyrobený z přírodních surovin. Obsahuje tekuté organické železo, jehož vstřebatelnost podporují vitamín C a výtažky z ovocných šťáv. Nechybí ani další tělu prospěšné látky, jako jsou vitamíny skupiny B a výtažky z bylin, mezi které patří kopřiva, špenát, fenykl nebo květ ibišku. Ty aktivují metabolismus a posilují organismus. Tekutá forma a unikátní technologický postup zaručují kvalitu a stabilitu výrobku i bez použití konzervačních a přídatných látek a barviv. Slazen je výhradně ovocným cukrem, medem a ovocnými šťávami. Více na www.floradix-zelezo.cz

Klepněte pro větší obrázek
Témata článku:   

Přečtěte si také

Horoskopy

Neškodí, když se člověk občas stáhne do ústraní. Ani vy byste nyní neměli vystrkovat nos víc, než je třeba. Udělejte si čas na pořádnou rekapitulaci osobního nebo profesního života. Jestli…

Nejčtenější články