Nesmrtelná slečna Coco

Nesmrtelná slečna Coco

Moderní a okouzlující. Rozhodná a rozpustilá. Přirozená a sexy. Chytrá a rozhodná. Elegantní a svůdná. Samostatná a praktická. Perfekcionistka a zvídavá. Plná života a bystrá. Takových žen by se v historii našla celá řada, ale jen jedna změnila navždy dámský šatník a druhá tuto legendu oživila. Coco Chanel je Keira Knightley a Keira Knightley je Coco Chanel.

V 21 letech se mladá atraktivní herečka Keira Knightley, známá z trilogie o Pirátech z Karibiku či děl jako Pýcha a předsudek, Král Artuš či Láska nebeská, se stala tváří svůdně elegantní vůně Coco Mademoiselle. Tento parfém uvedl módní dům v roce 2001 a stal se již legendou a to nejen díky vyváženému mixu vonných ingrediencí v čele se sicilským pomerančem a bergamotu z Kalábrie, ale také kvůli výrazným reklamním kampaním s topmodelkou Kate Moss a nyní s mladou hollywoodskou superstar Keirou Knightley.

Nové ztvárnění slečny Coco a její vůně se nese v klasickém duchu módního domu Chanel. Nechybí legendární schody, ze kterých Coco Chanel pozorovala dění na svých přehlídkách či v butiku, krásné šperky, jednoduché linie šatů, květiny, atmosféra Paříže a samozřejmě pohledný muž. V samém centru světa Chanel v pařížské ulici Rue Cambon číslo 31 poskytla představitelka hlavní role následující rozhovor.

Jaký máte k vůním obecně vztah? A jaký máte vztah konkrétně ke Coco Mademoiselle? Dlouho jsem nosila pouze pánské vůně, které se mi zdály lehčí. A nějakou záhadou tři roky před tím, než jsem podepsala kontrakt na Coco Mademoiselle, mi dala kamarádka k Vánocům lahvičku s vůní Coco Mademoiselle. Bylo to poprvé v mém životě, kdy mi někdo dal nějakou vůni. Okamžitě jsem si jí zamilovala a stala se „mou“ vůní. To bylo tři roky před tím, než mě kontaktovali z Chanelu. Když mi zavolali a chtěli, abych se stala múzou pro Coco Mademoiselle, byla jsem touhle shodou náhod překvapena, která se nakonec ukázala, že žádnou shodou náhod není.…Normálně Vás kontrakt nutí nosit určitou značku vůně, ale já si tuhle vůni vybrala sama….Tohle obojí byla zvláštní souhra náhod… Rozdíl je teď jen ten, že si svou vůni Coco Mademoiselle nemusím už kupovat. Dostávám jí zadarmo. Nicméně až jednoho dne vyčerpám zásobu a půjdu do obchodu a při tom, co si budu kupovat Coco Mademoiselle, uvidím všude vizuály, kde jsem vyfocená, nevím, jak budu reagovat…. To bude trochu trapné, nemyslíte? Měla bych si radši dělat zásoby!

Kam aplikujete Vaši vůni? Vždycky na zápěstí a na krk!

Myslíte si, že vůně je jakýmsi vyjádřením osobnosti nebo že je to jen jednoduchý doplněk? Rozhodně vůně vyjadřuje osobnost člověka. Souvislost mezi člověkem a vůní, kterou nosí, je opravdu zajímavá. Například, pokud má někdo na sobě vůni, která se mi nelíbí, nemůžu mít ráda ani osobu, která jí nosí. Je to hrozné to říct, ale často je to ten případ. Když mě stopa, kterou vůně zanechává, ruší, speciálně takový ten nepříjemný sladký zápach nebo vůně opojných parfémů, nemůžu si potom tu vůni od člověka, který ji nosí, oddělit. Není nic horšího, než špatný zápach. Je to neomluvitelné faux pas. Jak můžete mít rádi někoho, jehož vůni rádi nemáte? A také nemám ráda lidi, kteří se „polívají litry“ parfému! Parfém má být diskrétní a důvtipný. Je to úžasný způsob jak rozvinout Vaši důvěrnou osobnost… Když si vybíráte vůni, je jedna věc, kterou byste měli mít vždy na mysli: „Kolik lidí bude tahle vůně obtěžovat?“ Pokud je odpověď : „Nikoho.“, pak víte hned, že jste pro Vás našli tu správnou vůni.

Je pro Vás vůně osobní věcí? Ano. A kromě čistých vůní, myslím vůně obecně….domy mají vůni….Miluji vůni ranní kávy…A že existují stovky různých vůní kávy! Vůni koláče v troubě… Vůni přítele…vůně jsou čisté evokace. Tohle je důvod, proč když si vybíráte nějakou vůni, je nutné se ujistit, že je subtilní, že odráží Vaši osobnost bez jejího přebíjení nebo schovávání. Vůně by neměla skrývat, kdo skutečně jste. Měla by zvýraznit Vaše pravé já…

Proč máte ráda právě vůni Coco Mademoiselle? To je strašně těžké říct, proč máte nebo nemáte rádi nějakou vůni. Je to všechno o pocitech. Normálně nemám moc ráda dámské vůně, protože mi přijdou moc sladké a nebo moc pižmové. Pánské vůně jsou více členěné, jdou více „k věci“. Mám ráda vůně s charakterem a Coco Mademoiselle má nejen charakter ale i temperament. Je svěží, čistá, delikátní s jemnou stopou, která není agresivní… Je svěží, mladistvá a moderní. A v tomhle smyslu mě vůně Coco Mademoiselle perfektně vystihuje. Kromě toho je Coco Mademoiselle vůně, kterou můžete nosit jak přes den k džínám, tak večer k elegantním šatům.

Jaký dojem jste měla z Mademoiselle Chanel před tím, než jste se stala součástí jejího světa? Moje matka mi k osmnáctým narozeninám dala knihu fotografií slavných žen. V této knize byla fotografie Gabrielle Chanel z profilu, s cigaretou mezi rty. Bylo to jako přesný portrét mojí babičky. Stejné oblečení, stejný nos, stejná póza. Řekla jsem si: “To je neuvěřitelné, to je babča!” Ve skutečnosti tam již byl druh zvláštního spojení mezi Gabrielle Chanel a mnou….A samozřejmě jsem viděla všechny kampaně Chanelu, které jsou všechny ikonami, které se každému vryly do paměti….Mezi kampaněmi, které mě skutečně poznamenaly, byla ta s Vanessou Paradis na vůni Coco, kde byla jako ptáček ve zlaté kleci, a pak ta, která připomíná Červenou Karkulku na Chanel N°5.

Jaké shodné prvky byste našla mezi osobností Mademoiselle Chanel a Vaší? Mezi jejím a Vaším životem?

Ve filmu pro Coco Mademoiselle hrajete mladou ženu, která je nezávislá, svůdná a odvážná… Ona opravdu bere osud do svých rukou. Například mám ráda scénu, kdy jde ke svému milenci, navoní ho a políbí. Chová se jako muž. Mám ráda tenhle druh postoje, jakýsi druh mlžení v sexuálním chování, velmi odvážné - jako Gabrielle Chanel. To je něco, co v reklamních spotech vidíme velmi zřídka. Coco Mademoiselle chce políbit toho muže? Dobře, tak jde a udělá to. Pak se usměje a odchází. Tomu říkám nezávislost!

Nemluvě o reklamním filmu od Joe Wrighta, nová kampaň je postavena na fotografiích Dominique Issermann. Jaký máte vztah k fotografiím? Fotografie mě fascinují. Jak můžete zachytit a uchovat stav mysli, příběh, osobnost pomocí nehybného obrázku? Pro herečku je to jako kdyby Vás nechali…..zkamenět, protože nemůžete mluvit ani se hýbat, přesto musíte vypadat, že jste naživu! Ale na fotografiích od Dominique Issermann, které jsme vybrali, je můj celý charakter zachycen dokonale. Na tu fotku jsem hrála Mademoiselle Coco stejně jako roli v 60-ti sekundovém filmu. Proces dostávání se do role byl stejný. Je to delikátní cvičení a vyžaduje opravdové herectví. Tohle je opravdu vzrušující. Není nic nudnějšího než módní fotografie, kde nemáte co „hrát“. To nesnáším. Nicméně v tomto případě jsem měla osobnost, měla jsem hrát skutečnou roli. Dominique, která má také silnou osobnost, byla skutečná perfekcionistka s extrémní vášní pro svou práci. Byla schopna zachytit opravdovou podstatu Coco Mademoiselle. Měli jsme zkrátka správnou atmosféru a správné city. Někdy to, co potřebujete udělat, je najít ideální hudbu, která doprovodí fotografování. A to je přesně co udělala. A výsledkem toho je, že tahle fotka vypadá jako malba. Je v ní téměř hmatatelná energie. Je to úspěch. Taky se mi líbí to, že držím buřinku. Chanel je opravdová image Francie a tenhle klobouk trošku ukazuje spojení s mou anglickou národností.

Necháte si tuhle fotografii? Samozřejmě! Vy víte, že nejsem ten typ, že bych vystavovala svoje fotky na zdi mého domu, ale stoprocentně si nechám tuhle fotku dobře uchovanou v albu. Tím si buďte jisti!

Video Coco Mademoiselle s Keirou Knightley

Foto: archiv Chanel

Doporučujeme

Články odjinud