Dvakrát tolik žen ve srovnání s muži každoročně ignoruje lákání obchodníků na svatého Valentýna. A to i v zemích, kde má svátek dlouhou tradici. V Česku jej mnozí – zvláště starší ročníky – považují za „americký“ svátek.
Ačkoli ve skutečnosti se slavil už v antice na jihu Evropy a dostal se do střední Evropy mnoho století předtím, než jej převezli osadníci do Ameriky. I na Západě však mnozí tento svátek lásky ignorují. Podle průzkumu je žen dvakrát více než mužů.
Z průzkumu britské společnosti Consumer Intelligence testující chování zákazníků vyplývá, že valentýnské lákání obchodníků nechává chladnými 21,5 procenta žen, zatímco mezi muži jen 14,5 procenta.
A více než čtvrtina žen se spokojí s tím, že pošle či předá svému milému valentýnské přání nebo pohlednici.
Pro obchodníky jsou na svatého Valentýna zajímavější muži. Ti utratí mnohem více peněz než ženy. Nakupují především květiny, čokoládu, svíčky k romantické večeři, víkendové pobyty, divadelní lístky, šampaňské a šperky.