Radikální obrazovou kampaň proti konzumaci alkoholu těhotnými ženami zvolili zdravotníci z Benátského regionu. Plakát, který má budoucí rodičky odradit od konzumace lihovin, zobrazuje koktejlovou sklenici, v níž vyjma směsi alkoholu a ovoce plave také dětský plod.
Vše doplňuje nápis: „Mama beve, bimbo beve.“ Čili: „Když pije matka, pije i dítě.“
A protože má kampaň zaútočit především na ženy v oblasti Benátek, tak používá také typicky benátský koktejl „spritz“ ze směsi bílého vína, Campari a perlivé vody. Kampaň bude bít do očí z autobusů, billboardů, ale ženy se mu nevyhnou ani na toaletách v barech, restauracích a nočních klubech.
„Mít dítě je jednou z nejdůležitějších fází života a je naprosto zásadní pro budoucí matky a jejich rodiny, aby věděly, jak se vyhnout rizikům, které mohou poškodit zdraví jejich nenarozeného dítěte,“ vysvětlil ke kampani šéf benátského zdravotnictví Claudio Dario.
Kampaň reaguje na nový průzkum, podle něhož v těhotenství pije alkohol 65 procent Italek, v benátském regionu je to dokonce 67 procent.
ČTĚTE TAKÉ:
SEX: Jednou a dost?