Odborník radí: Zvedněte se ze židle každých třicet minut. Co se jinak stane?

6. 4. 2021
Odborník radí: Zvedněte se ze židle každých třicet minut. Co se jinak stane?
Zásadní rada zní: Vstaňte ze židlí, hýbejte se co nejvíce a zvraťte negativní efekt dlouhého sezení. Proč je dlouhodobé sezení tak špatné a kolik pohybu je třeba zařadit, už se dozvíte ve videu pod titulkem článku.

Můžete si vysedět cukrovku

Současný životní styl přeje pohodlí. Lidé často a všude sedí, zatímco aktivního pohybu či fyzické práce mají čím dál méně. "Neustálé sezení je ale jedna z věcí, které mají na člověka devastující vliv. I když je sed pro člověka polohou zcela přirozenou, klinické studie ukazují, že neustálé sezení nezpůsobuje jen nárůst tělesné hmotnosti, ale má na svědomí i mnoho dalších zdravotních komplikací," vzkazuje výživový specialista Petr Havlíček.

Neustálé sezení způsobuje vznik rezistence na inzulin a tím pádem se podílí na rozvoji diabetu, způsobuje kardiovaskulární onemocnění, stojí za vznikem určitých typů rakovin. "Abychom zvrátili negativní následky sezení, potřebujeme mít během svého dne určitou míru pohybu," vysvětluje Havlíček.

Množství hodin, které běžný člověk během dne stráví vsedě, je obrovské. Sedíme cestou do práce a z ní, pracovní dobu strávíme za stolem a doma v rámci odpočinku usedneme na gauč. "Je zcela běžné, že normální člověk prosedí 12 hodin ze čtyřiadvacetihodinového cyklu," upozorňuje Havlíček.

Kolik pohybu je potřeba, abychom zvrátili negativní vliv sezení, a jak ho do svého denního programu zařadit, už se dozvíte ve videu pod titulkem článku. Budete se divit, jak je to jednoduché.

Další rady Petra Havlíčka najdete v pořadu Rozum v troubě na Mall.tv.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Zatoužíte po společnosti příbuzných či přátel. Je docela možné, že vyrazíte na společný výlet anebo na chatu. Dávejte si však pozor na aktuální omezení, ne vše by mohlo dopadnout dobře.…