Pít, či nepít? Pomáhá kofein při hubnutí a jaký způsob přípravy kávy vybrat?

Pít, či nepít? Pomáhá kofein při hubnutí a jaký způsob přípravy kávy vybrat?

Může kofein pomoci při hubnutí? Pokud to nebudete přehánět s jeho množstvím, tak ano.

Zima, chlad a nevlídné počasí, minimální pohyb venku… prostě zimní pohoda. Může se ale stát, že díky tomuto módu přibereme nějaké to kilo navíc. Důležité ale je, abyste se ve svém těle cítili dobře. Pokud byste chtěli udělat malou změnu, existuje pochopitelně řada tipů, jak rychleji spalovat tuky a netrápit se. Jedním z nich je zařazení kofeinu.

Kofein náš každodenní

Přestože vědecké studie opakovaně potvrzují zdravotní přínosy kávy, stále se mluví o nebezpečí závislosti na kofeinu. Není se čeho obávat, pokud nepijete kávu po hektolitrech a na lačný žaludek.

Naopak využijte potenciál kofeinu, který pomáhá při odbourávání tuků. „Kofein je jednou z posledních látek, které se v kávě uvolňují, takže pokud si chcete dopřát pořádný kofeinový booster, dejte si místo malého espressa kávu, která byla delší dobu filtrovaná, například lungo nebo kávu filtrovanou zastudena,“ doporučuje znalkyně kávy a baristka Monika Matúšová.

Kofein si sám o sobě s tukem neporadí, ale pomáhá udržovat metabolismus v chodu, což je důležité pro neukládání a odbourávání tuků. „Stimulační účinek kofeinu lze využít i při sportovní aktivitě. Ne náhodou si sportovci před tréninkem dávají zelený čaj nebo šálek kávy,“ říká baristka z pražírny Zlaté Zrnko.

Zní to docela dobře, že ano, nasnídat se, pak si dát šálek své milované kávy a vyrazit svižným tempem na pěknou, řekněme čtyřicetiminutovou procházku. Potěší to tělo i mysl a eliminuje se ukládání tuků.

Doporučujeme

Články odjinud