Pít se dá ve velkém stylu

Pít se dá ve velkém stylu

Významné společenské akce či jen komorní večeře ve dvou, slavní a krásní, luxusní šaty, umění, přepych, kouzlo okamžiku … a k tomu všemu již chybí jen sklenka stylového moku. Jediným nápojem, který se dokonale hodí, je nejlepší šampaňské ve stylu předního módního návrháře a nádherné ženy.

Štíhlá sklenka plná šumivého moku vytříbené chuti se perfektně hodí jako osvěžení na velké party i při intimní večeři plné romantiky. Nešetře a dopřejte si to nejlepší z nejlepšího – pravé šampaňské Dom Pérignon, symbol moderního přepychu.

V roce 1668 se mladý mnich Pierre Pérignon stal správcem klášterních sklepů benediktinského opatství v Hautvillers situovaném na západních svazích řeky Marne. Chtěl především docílit rozkvětu zdrojů opatství a rozhodl se začít u vinic a vyrábět nejlepší víno na světě. Tomuto cíli se plně věnoval od 30 let až do své smrti v roce 1716. K naplnění takovéto velké ambice koncem 17. století bylo zapotřebí opravdu vizionářského ducha a výjimečné odvahy. Nicméně představivost a odvaha byly Pierreu Pérignonovi vlastní. Až do jeho doby existovalo jenom cosi známého jako „víno ze Champagne“. Otec Pérignon byl prvním, kdo s překvapivou prozíravostí vnímal příslib luxusu. Zcela obyčejnému vínu vdechnul život. Díky jeho úsilí se „vínu ze Champagne“ otevřely nové obzory.

Dům Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, kterým je představa skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného. V současné době je za toto znovuobjevování zodpovědný Richard Geoffroy – „Chef de Cave“ domu Dom Pérignon, jehož práce se v mnohém podobá práci dirigenta filharmonie. Zázrak, jakým je assemblage, vyladění, podstoupení rizika, intuice a zkušenost, to vše směřuje k jedinému a tím je: nápadité vytvoření ročníkového šampaňského vína. Vytvářet něco výjimečného, znamená zavrhnout jakýkoliv kompromis. Slovy Richarda Geoffroye: “Hrozny nikdy nejsou stejné. V roce, kdy sklizeň neodpovídá našim standardům a představám, v takovém roce ročníkové šampaňské Dom Pérignon nevyrábíme. Existují i oděvy, které je možné ušít jen z určité látky. To samé platí i pro Dom Pérignon. Cena v takovou chvíli není důležitá.“

Jedinečný charakter šampaňského Dom Pérignon se rodí právě z onoho tvůrčího závazku: vždy nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým charakterem Dom Pérignon, dojem osobního kouzla, které je dané beztíží, vzdušnou bohatostí a poddajností od prvního setkání až do samého konce. Jak se vyjádřil Richard Geoffroy: “Podstata Dom Pérignon je obsažena v napětí, které vyplývá z úkolu, jež jsme si vytyčili a rozhodli se vždy plnit, to jest ve snaze skloubit to nejkřehčí a nadčasové z šampaňského vína Dom Pérignon s nejvýraznějšími charakteristikami daného roku. Stejné, avšak pokaždé jiné.”

Letos Dom Pérignon představil vyjímečný ročník 1993, který se zárem stal synonymem současného luxusu. Prestiž tohoto vína dotváří i exklusivní kampaň, která láhve šampaňského doprovází. Za sérií jedinečných fotografií i krátkých filmů nestojí nikdo menší než mistr haute couture a luxusní pret-a-porter velký Karl Lagerfeld. Dom Pérignon OEnotheque je již v pořadí 3. kampaní tohoto celosvětově uznávaného návrháře pro prestižní značku šampaňského. „Víte, já nijak zvlášť alkoholu neholduji. V podstatě mi chutná jenom šampaňské, a když vám řeknu, že jediné šampaňské které znám, je Dom Pérignon, tak to neříkám proto, abych se zalíbil. Konec konců šampaňské vlastně vzniklo v 18. století, v době, kterou důvěrně znám. Dokonce jsem pro francouzský Vogue připravil několik přehlídek na téma této doby,” řekl Lagerfeld.

Lagerfeld přizval ke spolupráci svou můzu ze začátku 90. let topmodelku Claudii Schiffer, aby společně představili světu mnoho tváří jedinečného vína. Příběh vypráví o mladém páru – krásný, mladý a bohatý aristokrat sní o své snoubence. Ta se v jeho snech mění v tvrdou obchodnici v perfektně střiženém kostýmu, francouzskou pokojskou ve smyslných lodičkách na vysokém podpatku, diskokrálovnu bez zábran, dominu v černé lesklé kůži či krásnou hraběnku z 18. století. Vidí ji v rolích, o kterých ona sama jen stěží kdy jen snila. Ale třeba je to právě její Pandořina skříňka, kterou její krásný princ právě otevřel …

foto: Karl Lagerfeld

Doporučujeme

Články odjinud