Poruchy příjmu potravy: Veganům a vegetariánům hrozí větší riziko

16. 9. 2022
Veganství a vegetariánství může být ve výjimečných případech způsobem, jak „zamaskovat“ poruchu příjmu potravy, např. mentální anorexii nebo bulimii. Kdy je tento způsob stravování v pořádku a kdy je dobré mít se na pozoru?

Vegetariánství může být přínosné, ale…

Zatímco vegetariáni nekonzumují maso a masné výrobky, vegani nejedí nic, co pochází ze zvířat – tedy ani mléko, mléčné výrobky, med či vejce. Veganství je tedy mnohem striktnější a náročnější na vyváženě sestavený jídelníček. Jednoduše je potřeba více přemýšlet, aby tělu žádné potřebné látky nechyběly. Zejména pak vitamin B12, vitamin D, železo, vápník a omega-3 nenasycené mastné kyseliny.

Zatímco o prospěšnosti promyšleně sestaveného veganského jídelníčku se stále vedou spory, dobře sestavený vegetariánský jídelníček je mnoha odborníky považován za plnohodnotný a zdravý stravovací styl. Například dle Americké dietetické asociace i Světové zdravotnické organizace je správně rozvržená vegetariánská strava zdravá, nutričně vyvážená a zdravotně přínosná. Vegetariáni mívají nižší BMI než nevegetariáni, což pravděpodobně souvisí s účinnou prevencí některých zdravotních problémů a civilizačních onemocnění – dá se říct, že správně sestavená vegetariánská strava může být považována za jejich prevenci.

Jak uvařit vegetariánské špízy? Podívejte se na video:

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Katalog zboží na Dámě Další zajímavé věci

Horoskopy

Společenský život vám svědčí i v podzimních dnech. Dalo by se říci, že se v říjnu dobře bavíte a tolik zábavy jste nezažily ani o prázdninách. Udržujte se v dobré kondici a nedávejte na…