Povislé paže: Co je způsobuje a jak s tím bojovat?

Povislé paže: Co je způsobuje a jak s tím bojovat?

Limitují vás při výběru oblečení nevzhledné povislé paže? Nic není ztraceno! Pomoct vám může vhodné cvičení, masáže nebo speciální zpevňující kosmetika. Nejlépe dříve, než se u vás ochablé paže projeví ve svém maximu. V krajních případech lze tento estetický problém řešit také operativně (brachioplastikou). Záleží jen na vašich možnostech a odhodlání.

Jak povislé paže vznikají?

Povislé paže trápí v dnešní době stále více žen i mužů. Není to však proto, že by v minulosti tento problém nebyl a jednalo by se o nějakou civilizační chorobu. Je to kvůli tomu, že o sebe více dbáme, záleží nám na našem vzhledu a stále častěji u nás dochází k enormnímu úbytku váhy, v jehož důsledku povislé paže vznikají.

Ochablé paže se objevují téměř u každého ve věku nad 50 let. S přibývajícím věkem se nám z pokožky vytrácí kolagen, který zajišťuje v těle pružnost a pevnost pokožky. Začínají nám ochabovat všechny svaly, a právě na pažích je to často viditelné.

Příčinou povislých paží může být také špatný jídelníček, nedostatečný pitný režim, těhotenství, hormonální změny nebo již zmiňovaný velký úbytek tělesné váhy.

Pokračování 2 / 4

Na ochablé paže myslete včas: Prevence je základ

Základem je prevence. Je dobré přemýšlet o tomto defektu s předstihem a snažit se mu vyhnout. Ještě než nám kůže na pažích začne viset, je vhodné pravidelně cvičit 2–3x týdně. Nespoléhejte se na to, že vám na posílení bude stačit běžná manuální činnost. Musíte se zaměřit na správné svaly, což běžnou námahou nepokryjete. Cvičení doplňte zdravým jídelníčkem, který bude obsahovat dostatek minerálů, vitaminů, bílkovin, sacharidů a zdravých tuků. Nezapomínejte na ryby, luštěniny, drůbeží maso, sýry, oříšky a třeba špenát nebo brokolici. 

Jak zpevnit paže pomocí cvičení? Podívejte se na video:

Do rovnice prevence povislých paží patří ještě dostatečný pitný režim. Volte spíše čistou vodu nebo čaj. Množství vypité vody za den záleží na počasí, vašem věku, pohlaví a váze. Všeobecně lze ale říct, že pokud vypijete 35–40 ml na kg vaší váhy denně, pak máte splněno. V horkých letních dnech si dopřejte ještě o půl litru tekutin více.

Udržet paže ve formě vám pomůže také pravidelné promašťování zpevňujícími krémy. Pokud jsou vám ale povislé paže už nepříjemné, jsou vám na obtíž, musíte řešit opruzeniny nebo ekzémy, budete muset volit operativní zákrok.

Pokračování 3 / 4

Cviky na povislé paže, které je pomohou zpevnit

Při posilování paží se soustřeďte na bicepsové a tricepsové svaly. Dobrou službu provede pravidelné boxování nebo obyčejné kliky. Připravit si můžete také láhev s vodou, činky nebo třeba gumu na cvičení. U všech cviků se snažte mít rovná záda. Nepřepínejte se, ale cvičte tak, abyste se po cvičení cítili příjemně unavení. Ani u cvičení nezapomínejte dodržovat pitný režim.

Spojení rukou za zády

Tento cvik pro vás bude ze začátku možná náročný. Je potřeba mít dobře procvičené prsní a zádové svaly. Stoupněte si rovně, nohy postavte na šíři ramen. Jednu ruku veďte za zády shora a druhou spodem. Snažte se ruce spojit. Pokud to nezvládnete na první pokus, nezoufejte. Trénujte a za několik dní to pro vás bude jednoduché.

Kliky

U kliků je velmi důležitá technika. Ruce by měly být od sebe vzdálené na šíři ramen, prsty směřují souběžně s tělem. Nevystrkujte zadek a neprohýbejte záda. Tělo by mělo být v jedné rovině. Vhodné jsou pánské i dámské kliky.

Cviky s gumou

Gumu provlečte pod židlí nebo gymnastickým balonem. Zvedejte ruce směrem k tělu ohnutím v lokti. Následně můžete ruce zvedat do výše ramen podél vašeho trupu.

Vsedě či vstoje se snažte gumu natahovat a stahovat podél hrudníku. Obdobně to můžete provést i za vašimi zády. Zkuste si zahrát na lukostřelce a natahovat šíp v luku.

Pokud si na gumu stoupnete, můžete v mírném podřepu natahovat gumu směrem nahoru, jakoby do vašeho podpaží.

Posilování se zátěží

Postavte se, lehce pokrčte nohy v kolenou a mírně se předkloňte. Zvedejte ruce směrem k tělu ohnutím v lokti. Opakujte několik sérií na obě ruce. Následně můžete ruce zvedat se závažím nad hlavu nebo jenom zátěž držet s napnutýma rukama. Při cvicích můžete také sedět.

Pokračování 4 / 4

Operativní řešení: Kolik stojí a jak probíhá brachioplastika (lifting paží)

V případě, že jsou vaše paže viditelně povislé, zpětně je již do formy nedostanete. Ať už ze zdravotního, nebo estetického hlediska se můžete obrátit na plastického chirurga, který vám pomůže.

Brachioplastika je prováděna v celkové anestezii a trvá 1–2 hodiny. Lékař vám odebere část kůže pomocí řezu od podpaží po loket nebo v případě potřeby je řez veden až na hrudník do podprsní rýhy. Během zákroku lze provést v operované oblasti také liposukci. Zákrokem vám vznikne poměrně velká a dlouhá jizva šitá vstřebatelným stehem.

Po operaci musíte 4–6 týdnů nosit elastické návleky během celého dne i noci. První dny je hojení bolestivé. Bolest můžete tlumit léky. Zhruba po 7–10 dnech je jizva připravená k tomu, abyste ji pravidelně masírovali a promazávali. Jedině tak máte šanci minimalizovat její velikost a vzhled.

Závěrečný efekt je viditelný zhruba po půl roce, operace má dlouhodobé výsledky. V případě potřeby ji však lze podstoupit znovu. Cena zákroku je odlišná podle toho, jakou kliniku a v jakém městě si ji vyberete. Počítejte však s výdajem od 30 000 do 60 000 Kč.  

Doporučujeme

Články odjinud