Pozor! Bílá mouka způsobuje přejídání!

16. 2. 2010
Pozor! Bílá mouka způsobuje přejídání!
Tmavé pečivo bohaté na vlákninu je nejen zdravější, ale také dříve navozuje v žaludku pocit nasycenosti.

Švédští vědci teď ale navíc prokázali, že pečivo z bílé pšeničné mouky není jen energeticky vydatnější, ale vede k přejídání, neboť nevyvolá včas pocit nasycení tak jako pečivo z mouky žitné. A navíc zvyšuje výrazně hladinu krevního cukru a snižuje citlivost vůči inzulinu.

Ovšem lepší není ani pečivo, které je vyráběno pouze z pšeničné mouky s přídavkem otrub, ať už jsou tyto třeba z žita. Nejlepší hladiny cukru a inzulínu v krvi zjistili lékaři z Univerzity v Lundu právě po konzumaci pečiva vyrobeného z čisté žitné mouky bez přídavku otrub. Nejhorší situace byla u pečiva z čisté pšeničné mouky. To s přídavkem vlákniny ale bylo jen o málo horší než pečivo z čisté žitné mouky.

„Co přesně v žitné mouce způsobuje to, že je po konzumaci hladina cukru a inzulínu v krvi v pořádku, se zatím neví. Ale jsme stále blíž odpovědi na tuto otázku,“ tvrdí jedna z autorek studie Liza Rosenová z Lundu.

A pro ty, kteří se chtějí stravovat zdravě, má jednoduchou radu. „Volte celozrnné pečivo vyrobené z žitné mouky. To vám poskytne veškeré výhody z žitného zrna. Otruby jsou potřeba kvůli vláknině, vitaminům a minerálům,“ dodala Rosenová.

zdroj: Famous

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Vaše fyzická přitažlivost je vyšší než obvykle, jste zábavní a v očích se vám odráží záblesk touhy po vzrušení. Budete mít co dělat, abyste se ubránili útokům osob opačného pohlaví. …

Nejčtenější články

Články odjinud