Objednali jste si nějaké zboží od firmy Neckermann na dobírku? Pokud ano, tak buďte ve střehu! Jméno této firmy využili podvodníci, kteří vás jménem firmy připraví o peníze v řádech tisíců korun. Místo očekávaného zboží vás totiž může postihnout nemilé překvapení v podobě časopisů, reklamních letáků, či katalogu cestovní kanceláře. A že se řadí původci takové zásilky k prvotřídním profesionálům v oboru okrádání druhých, o tom nelze pochybovat.
Jak ale podvodnou zásilku rozpoznám?
Varovat by vás měly tyto skutečnosti:
1. Balíky doručuje kurýr nikoliv Česká pošta, přestože na boku krabice je silným písmem její název.
2. Zákazník neobdrží od kurýra žádný doklad. Dále na krabici chybí zákaznické číslo a uveden jako odesílatel je: Příjem zakázek Neckermann Pardubice 02, bez udání ulice a směrovacího čísla.
Jsem jenom kurýr…
Sama jsem přes uvedené signály balík převzala a tím přišla o 3 600,- Kč. Nenapadalo mě, že někdo by jiný by mohl k podvodu zneužít mých osobních dat, které jsem poskytla firmě Neckermann.
Jestli kurýr patří mezi podvodníky, nebo je skutečný kurýr, to nemohu potvrdit ani vyvrátit, protože jsem mu celkem standardně podepsala převzetí zásilky. Na dotaz, zda mi dá nějaký doklad (fakturu) mi ale odpověděl: „Jo paní, doklad nemám, já jsem jenom kurýr.“
A co na to zákaznická linka firmy Neckermann?
Na zákaznické lince firmy Neckermann mi sdělili, že nejsem první, komu se něco takového přihodilo a že si údajně v současnosti ověřují, jestli se jim někdo nenaboural do databáze, obsahující kontakty na všechny klienty, protože balíky dostávají pouze lidé, kteří si zboží od nich v poslední době objednali.
Dále mě upozornili, že za úhradu balíku nepožadují podvodníci větší částku než 5000,- Kč, aby se jejich činnost nedala kvalifikovat jako trestný čin, ale pouze coby přestupek.
Zákazník náš kmán
Na celé věci mě zaráží, že i když firma o podvodnících ví, neinformovala své klienty, aby si přebírali zásilky až po důsledné kontrole údajů na obalu. Vždyť tím si zákazníky definitivně odradí. A ačkoliv propaguje heslo – vše pro zákazníka, svým postojem mrtvého brouka ho rozhodně nenaplňuje.
O čemž svědčí i její stanovisko, které od ní získal redaktor Tomáš Lamberský, jehož článek ˝Místo podprsenky dostala staré noviny˝ vyšel dnes v deníku Aha. Její nezájem těmto podvodům zabránit, či zákazníky před nimi varovat, je až zarážející.
Výzva pro všechny!
Jelikož se domnívám, že nikdo z nás se nemá nechat beztrestně okrádat, obrátila jsem se na Sdružení obrany spotřebitelů, kde mi právník poradil, abych podala trestní oznámení a zároveň se obrátila na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Pokud jste se někdo z vás stal také obětí stejného podvodu, prosím podejte trestní oznámení, protože škoda způsobená jednotlivcům se nasčítá a tento podvod se může pak kvalifikovat jako trestný čin.
V současné době již Neckermann kontaktuje a varuje své zákazníky před podvodníky.
zdroj: http://www.neraweb.cz>www.neraweb.cz