PragueFashionWeek znovu na scéně

PragueFashionWeek znovu na scéně

Po více než roční přestávce se opět připravuje prezentace designérské módy v Praze pod názvem PragueFashionWeek. Měla by proběhnout ve dnech 26.-28. listopadu, formou módních přehlídek by se měly představit kolekce předních tuzemských, ale i zahraničních designérských značek.

Módní festival se bude konat ve Veletržním paláci v Praze souběžně s dalšími dvěma akcemi: „milionářskou“ přehlídkou exkluzivních automobilových, motocyklových a lifestylových značek mmotion a veletrhem plastické a estetické chirurgie Mediart Prague. Sjednocujícím jmenovatelem je nadstandardní design v uživatelském pojetí..

V České republice v současné době neexistuje  platforma pro samostatnou profesní prezentaci návrhářské branže. Platforma, která by přinášela pro jednotlivé značky, ale i celý obor účinné efekty v oblasti obchodní, public relations, kontaktní atd. Nedávno proběhl veletrh Styl v Brně, který změnil koncepci a prostor pro prezentaci návrhářských značek prakticky zrušil, nemluvě o pražské veletržní akci Móda Praha, která se letos nekonala vůbec. Ani ostatní pokusy o organizovanou prezentaci návrhářů v Praze nepřinesly podle sdělení jejich účastníků očekávaný efekt.

PragueFashionWeek je v novodobé historii vlastně jediný projekt v ČR, který po vzoru mnoha obdobných profesionálních zahraničních akcí možnosti koncentrované prezentace nabízel. Konal se pravidelně dvakrát ročně v letech 2002-2007 (archiv na www.praguefashionweek.com). Poměrně velkorysé pojetí však nebylo zdaleka možno financovat ze zdrojů návrhářů-účastníků, tak jak je to v zahraničí více méně obvyklé. Organizátoři tak byli a nadále i budou odkázání na sponzorskou podporu zejména mezi podnikatelskými, ale i vládními i ostatními institucemi.

Je třeba zdůraznit, že návrháři jsou především sami podnikatelskými subjekty se vším všudy. Celý projekt by měl doznat posunu zejména směrem ke komercionalizaci a ekonomické emancipaci návrhářského potenciálu. Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně: návrhářská móda je díky své originalitě stálou součástí obchodní nabídky a tyto značky mají na trhu svoje pevné místo. Bez pravidelné prezentace a komunikace se však neobejdou, a to platí i pro  současné období ekonomické recese. Souběžné pořádání tří zajímavých projektů by mělo přinést synergické efekty. Přehlídka mmotion, veletrh Mediart Prague i festival PragueFashionWeek míří do prolínajících se cílových skupin. Pořadatelé se dohodli na některých společných programových bodech, na koordinované mediální komunikaci i spolupráci v oblasti zvaní návštěvníků a hostů.

PragueFashionWeek 12. mezinárodní festival módy 26.-28. listopadu, Veletržní palác Praha

zdroj: Česká akademie módy, o.s.

Doporučujeme

Články odjinud