Přerušovaný půst je oblíbená metoda hubnutí. Jak ho dodržovat v běžném životě

29. 4. 2021
iStock
Přerušovaný půst je oblíbená metoda hubnutí. Jak ho dodržovat v běžném životě | iStock
Přerušovaný půst je v současnosti jedním z nejpopulárnějších stravovacích stylů. Funguje tak, že během dne procházíte střídavými cykly půstu a jídla. Na rozdíl od většiny ostatních diet nejde ani tak o to, co jíte, ale kdy jíte. Jak ho však zvládnout v běžném životě? Tady jsou rady, s nimiž to zvládnete.

Zjistěte si rizika

Chcete ho vyzkoušet, ale bojíte se, že to nezvládnete? Existuje spousta praktických tipů a triků, které lze použít během dne tak, abyste přerušovaný půst vydrželi. Předem je ale dobré se informovat, zda je metoda pro vás vhodná. Odbornice na výživu Stephanie Rofkahr například říká, že pozor by si měli dát lidé s nízkou hladinou cukru v krvi. Dále se musíte rozhodnout, jaký typ přerušovaného půstu chcete zkusit. Existuje asi šest populárních variant, z nichž si můžete vybrat. Nejoblíbenější je metoda 16/8 (v tomto vzoru se 16 hodin postíte a 8 hodin jíte). Odborníci dále doporučují jíst mezi 12. a 20. hodinou. To je podle nich nejefektivnější.

Co si o půstu jako takovém myslí odborník na výživu Petr Havlíček? Podívejte se na video: 

Úvodní foto: iStock

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Na sobotu připadá vzpomínkový den na ty, co ztratili svůj život v druhé světové válce. Toto období těžko snášíte, pokud jste starší generace, platí to pro vás dvakrát. Nepříjemné okamžiky…