Proč cestovní kanceláře úplně neinformují o cenách zájezdů ?

26. 9. 2006
Proč cestovní kanceláře úplně neinformují o cenách zájezdů ?
Cestovní kanceláře a letečtí přepravci oslovení v srpnu letošního roku podle svých vyjádření dosud neakceptovali požadavek SOS a právníků GARDE-EPS na korektní a úplné informování zákazníků o cenách zájezdů a letecké dopravy.

I to je důvod, proč se SOS a GARDE-EPS rozhodly nabídnout Asociaci cestovních kanceláří a Sdružení leteckých přepravců (IATA) jednání nad konkrétními argumenty.

Oslovené cestovní kanceláře i letečtí přepravci stále trvají na tom, že z pohledu zákona je dostatečná informace o základní ceně s tím, že zákazník se dále dopočítává povinných příplatků, bez kterých ovšem službu není možné uskutečnit – nejčastěji letecké a bezpečnostní poplatky, palivový příplatek a servisní příplatek aj. Tento přístup považuje SOS a právníci GARDE-EPS stále nejen za netransparentní, ale i protiprávní. Proto usilují o přenesení diskuse nad tímto problémem na půdu profesních asociací cestovních kanceláří a leteckých dopravců.

Argumentace cestovních kanceláří a přepravců je prakticky totožná – od argumentu diskriminace vybraných oslovených společností, přes časté změny cen ropy na světových trzích, které ovlivňují výši jednotlivých povinných příplatků až po poukazování na neznalost problematiky ze strany SOS a EPS. Z pohledu CK a leteckých přepravců je dostatečná informace poskytnutá v průběhu objednávání zájezdu/letu. I proto, aby se SOS a GARDE-EPS vyhnuly argumentu o diskriminačním jednání, oslovily v tomto týdnu Asociaci cestovních kanceláří České republiky a sdružení leteckých dopravců IATA s nabídkou jednání. „Od přenesení diskuse na půdu asociací si slibujeme věcné jednání nad jednotlivými argumenty tak, abychom přispěli k úplnému informování zákazníků o cenách,“ uvádí Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů.

SOS ani GARDE-EPS stále nemohou souhlasit především s tím, že by nebylo informování o úplné ceně zájezdu či letenky v okamžiku objednávky objektivně možné. „Přestože uznáváme, že cena letecké přepravy a zájezdů s ní spojených je ovlivňována vývojem cen jednotlivých vstupů, jsme přesvědčeni o tom, že stávající zákonná úprava dává podnikatelům dostatečný prostor pro reakci na tyto změny. Drobné kroky k zlepšení transparentnosti jsme zatím zaznamenali jen u společnosti České aerolinie,“ dodává Martin Reisinger, právník SOS.

Pojďme jednat ve prospěch spotřebitelů

zdroj: Sdružení obrany spotřebitelů České republiky

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Práce vám nejde od ruky jako jindy, ale neměli byste klesat na mysli. Na pomoc kolegů se také nespoléhejte! Jednotlivé úkony si rozdělte do etap a dělejte si přestávky. Úbytek energie byl…